השוק

העסקה האסטרטגית של או.פי.סי אנרגיה שיושקעו בה מאות מיליוני שקלים

החברה נכנסת לתחום אספקת חשמל וניהול עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כאשר תרכוש 51% מחברתGnrgy  תמורת כ-67 מיליון שקל, לאו.פי.סי אנרגיה אופציה להגדיל את אחזקתה ב-Gnrgy ל-100%
כפיר אדר | 
גיורא אלמוגי מנכ"ל או.פי.סי (צילום אתר החברה ו-CPVFAIRVIEW)

חברת או.פי.סי אנרגיה מרחיבה את פעילותה לתחום ה-e-mobility, אספקת חשמל וניהול עמדות טעינה לרכבים חשמליים. החברה עדכנה כי התקשרה בהסכם לרכישת מניות של חברתGnrgy  (ג'ינרג'י) שהינה החברה המובילה בישראל בתחום תשתיות וניהול רשתות טעינה לרכבים חשמליים. או.פי.סי אנרגיה צפויה להשקיע כ-67 מיליון שקל, תמורה 51% ממניות החברה.

ג'ינרג'י נוסדה בישראל בשנת 2008 ע"י רן אלויה, המשמש כמנכ"ל החברה, ופועלת בתחום של טעינת של רכבים חשמליים (e-mobility). ג'ינרג'י מציעה ומפתחת מספר פתרונות ושירותי טעינה וניהול אנרגיה. הפתרונות שמקדמת גי'נרג'י כוללים: (1) שירותי אספקת חשמל, טעינה של רכבים חשמליים וניהול אנרגיה לבניינים משותפים וכן שירותי טעינה הוליסטיים למגזר העסקי וציי רכב בהתבסס על פיתוחים טכנולוגיים של ג'נרג'י;  (2) רשת טעינה ציבורית - בבעלות ג'ינרג'י רשת טעינה ציבורית בפריסה ארצית. בכוונת ג'ינרג'י להמשיך את פריסת רשת טעינה ציבורית עם דגש על עמדות טעינה מהירות במיקומים אסטרטגיים; (3) מכירה והתקנה של עמדות טעינה לרבות באמצעות הסכמי מסגרת עם יבואני הרכב המובילים. ג'ינרג'י מעסיקה כ- 60 עובדים.  
תחום הרכבים החשמליים מצוי במגמת צמיחה בשנים האחרונות בדומה למגמת צמיחה גלובלית בתחום ובהמשך לתכניות מדינתיות לצמצום פליטות. על בסיס יעדי משרד האנרגיה, שוק הרכב החשמלי בישראל צפוי לגדול מאלפי כלי רכב חשמליים למעל מיליון כלי רכב בשנת 2030 (על פי מדריך היערכות רשויות מקומיות לתחבורה פרטית חשמלית, יולי 2020) כחלק מהמאמץ הממשלתי למעבר לשימוש באנרגיות נקיות, הפחתת זיהום וחתירה לחדשנות, פועל משרד האנרגיה, בשותפות עם משרדי ממשלה נוספים, לייצר את התנאים האופטימליים לפיתוח שוק הרכב החשמלי בישראל. על פי פרסומים, משרד האנרגיה מקדם פעולות שונות שיתמכו בהאצת חדירת הרכבים החשמליים למשק התחבורה הישראלי ובתוך כך קידום התקנתן של עמדות טעינה ציבוריות, הסדרת הקמת עמדות טעינה בבתים משותפים קיימים וניסוח הנחיות להקמת תשתית טעינה מקדמית בבניה חדשה (על פי פרסום משרד האנרגיה).


במועד השלמת העסקה חברת או.פי.סי אנרגיה תרכוש 51% מהון מניות Gnrgy בתמורה לסכום כולל של כ-67 מיליון שקל. כמו כן, במסגרת ההסכם ניתנה לאו.פי.סי אנרגיה אופציה לרכישת יתרת מניות היזם לאחר מספר שנים, ולהגיע להחזקה של עד 100% ממניות Gnrgy. את חברת או.פי.סי אנרגיה ייצגו דר' שאול חיון וניצן פלדמן ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' ואת חברתGnrgy  ייצגו עוה"ד יובל לזי ומאיר ווינקלר ממשרד ברנע ג'פה לנדה.

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה, מסר: "כלי רכב חשמליים הם רכיב קריטי בהתייעלות אנרגטית, הפחתת פליטות מזהמים בתוך ערים וצמצום בפליטת גזי חממה באופן כללי. אנו עדים למהפכה בתחום הרכבים החשמליים, החל ממספר הדגמים המשווקים, טווח הנסיעה שלהם והעלות הכוללת לרבות החסכון העצום בהוצאות דלק. אנו מאמינים שבתוך מספר שנים לא רב, מרבית כלי הרכב שיימכרו בארץ יהיו חשמליים, דבר שיגרום לעלייה משמעותית בביקוש לחשמל וצורך במתן פתרונות לשירותי ניהול הטענת רכבים. העידוד הממשלתי להפחתת השימוש בדלקים לתחבורה וכן פתיחת תחום אספקת חשמל ללקוחות ביתיים מהווים הזדמנות עסקית משמעותית עבור אופיסי. מנכל Gnrgy, רן אלויה, הינו מהחלוצים של התחום בישראל ובעולם וביחד עם צוות הניהול המקצועי ברמה הגבוהה ביותר בתחום הרכב ושוק פתרונות האנרגיה בישראל, אנו מאמינים שנדע לנצל בצורה מיטבית את הפוטנציאל הרב הטמון בתחום מתפתח זה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה