השוק

שרי אריסון מוכרת מניות בנק הפועלים, האם הצעד המפתיע יזעזע את המניה?

אשת העסקים שרי אריסון, שאיבדה את השליטה בבנק הפועלים לפני שנתיים וחצי, ממשיכה לחסל את אחזקותיה בארץ כדי להימנע ממכירות כפויות בהמשך בעקבות החקירה הנוגעת לטוהר המידות בחברת "שיכון ובינוי", בכמה תמכור את המניות?
ניצן כהן |  1
שרי אריסון פועלים (צילום יוסי זליגר פלאש 90 יחצ)
אשת העסקים, לשעבר בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, הודיעה הערב (שלישי) כי תמכור 4% ממניותיה בבנק הפועלים במחיר נמוך ב-5% ממחיר השוק. שווי העסקה מוערך בכ-430 מיליון דולר.
הפצת המניות תתבצע בארה"ב, כאשר עיקר ההפצה מתבצעת על ידי סיטי בנק וגולדמן זקס עבור משקיעים זרים, כאשר כרגע לא ברור מה חלקם של המשקיעים הישראלים בעסקה, אך ניתן לשער שמדובר בחלק קטן בלבד. במידה והמשקיעים הזרים לא יגלו עניין בעסקה, יעלה חלקם של הישראלים. את ההפצה בישראל מרכז הברוקראז׳ של אי.בי.אי.
המכירה של אריסון מתבצעת לאחר שלפני שלוש שנים קיבלה אישור מבנק ישראל לחסל את אחזקותיה בבנק הפועלים ולהפוך את הבנק בלי גרעין שליטה. שרי אריסון נמצאת בתקופה האחרונה בליבה של חקירה הנוגעת לטוהר המידות בשיכון ובינוי ועל פי ההערכות בשוק ההון בכוונתה לחסל את כל אחזקותיה הריאליות בישראל על מנת שלא תיאלץ לבצע מכירות כפויות בהמשך.
מניית בנק הפועלים, כחלק מהמגמה הכוללת במניות הבנקים, עלתה בשיעורים ניכרים בחודשים האחרונים וזאת על רקע ההתאוששות המהירה אחרי משבר הקורונה והנחת העבודה שהבנק ניהל מדיניות חשבונאית שמרנית במיוחד שיצרה כרית הון מצויינת למשקיעים. 
בימים הקרובים צפוי לחץ על מניית בנק הפועלים בבורסה בשל ניסיון של משקיעים לגרוף רווח מהיר מההנחה הגדולה שנותנת אריסון על המניות. כאן המקום לציין שבהנחת עבודה שמניית הבנק תרד מחר ב-1%, הרי שהמשקיע שרכש היום בהפצה ירוויח 1% תוך יום אחד על השקעתו ומכיוון שמדובר בסכומים גדולים הרי שמדובר בעסקה שקורצת למשקיעי טווח קצר.
יחד עם זאת מניות הבנקים הגדולים נחשבות בתקופה האחרונה ליעד אסטרטגי עבור מנהלי ההשקעות הגדולים בישראל, והנחת העבודה של מנהלי ההשקעות בישראל (המוסדיים הגדולים) היא שההתאוששות הכלכלית המהירה בישראל וקצב החיסון הגבוה בישראל ביחס לאירופה וארה"ב, יגרמו לכך שמשקיעים זרים יטו סכומים של כסף לשוק הישראלי ובעיקר למניות הבנקים שכן חשיפה למניות הבנקים היא חשיפה לכל הכלכלה.
כאמור, שרי אריסון מוכרת 4% ממניותיה בבנק, אך תשאיר לעצמה עדיין 12% מכלל המניות שירשה מאביה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב לא צמח ולא יצמח
    אלי 04/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגברת לא הבינה מה זה בנק כשקיבלה אותו בהפתעה לבעלותה,מינתה מנכ״ל כושל שעזב את הבנק בגלל הטרדה מינית של עובדת,הבנק אבד את הבכורה בגלל מינויים כושלים והיום היא מוכרת מניות בשווי נמוך מהשוק עם כל המשתמע מכך.
    סגור