השוק

הביטקוין הופך למטבע רשמי: מי המדינה הראשונה שהחליטה לעשות זאת?

נשיא אל סלוודור במסר פורץ דרך כי מדינתו בדרך לאמץ את הקריפטו כמטבע רשמי: "לביטקוין יהיו 10 מיליון משתמשים פוטנציאליים חדשים והדרך הגדלה ביותר להעברת 6 מיליארד דולר בשנה בהעברות כספים, זה ישפר את החיים ואת העתיד של מיליונים"
כפיר אדר |  1
ביטקוין (צילום pixbay)
הכרזה פורצת דרך: נשיא אל סלוודור, נאיב בוקלה, אומר כי הוא יהפוך את הביטקוין למטבע הרשמי של מדינתו. אם התוכנית שלו תקבל את אישור הקונגרס, המדינה במרכז אמריקה תהיה הראשונה בעולם לאמץ רשמית את המטבע הדיגיטלי.
לפחות בשלב הראשון, המטבע הדיגיטלי הבכיר ישמש כרשמי של המדינה לצד הדולר האמריקני, המטבע הרשמי של אל סלוודור מאז הווסדה. בוקלה אומר כי הביטקוין יקל על סלבדורים החיים בחו"ל לשלוח תשלומים הביתה.
 
"בטווח הקצר זה ייצור מקומות עבודה ויסייע להכללה פיננסית לאלפים מחוץ לכלכלה הפורמלית", אמר בוקלה בכנס ביטקוין בפלורידה והוסיף כי הדבר יכול גם להגביר את ההשקעה במדינה.
עוד הוסיף: "לביטקוין שווי שוק של 680 מיליארד דולר. אם 1% ממנו מושקע באל סלבדור, זה יגדיל את התוצר שלנו ב -25%. בצד השני, לביטקוין יהיו 10 מיליון משתמשים פוטנציאליים חדשים והדרך הגדלה ביותר להעברת 6 מיליארד דולר בשנה בהעברות כספים".
 
עוד טען: "חוץ מזה, נתח גדול של 6 מיליארד הדולרים הללו אובד למתווכים. על ידי שימוש בביטקוין, הסכום שמקבלים יותר ממיליון משפחות בעלות הכנסה נמוכה יגדל במקביל למיליארדי דולרים מדי שנה. זה ישפר את החיים ואת העתיד של מיליונים. ל-70% מאוכלוסיית אל סלבדור אין חשבון בנק ועובדים בכלכלה הבלתי פורמלית. הכללה פיננסית אינה רק חובה מוסרית, אלא גם דרך לצמיחת כלכלת המדינה, תוך מתן גישה לאשראי, חסכון, השקעה ועסקאות מאובטחות".
אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "בדומה למדינות רבות ביבשת אפריקה, בהן המערכת הפיננסית לא הגיעה לפריסה פיזית, אבל המהפכה התקשורתית של ה4G הגיעה לכמעט כל נקודה ביבשבת ואפשרה את הקמתם של בנקים וירטואליים ואמצעי תשלום דיגיטליים רבים לצמוח. גם אל סלבדור הולכת בכיוון הזה כאשר היא שוקלת לאמץ את הביטקוין כאמצעי תשלום עוקף מערכות פיננסיות מסורתיות, דבר אשר יקל על המבנה הפיננסי של המדינה ויכול ויקדם את השוק הפיננסי של אל סלבדור לקדמת הבמה הבינלאומית, תוך עקיפת מדינות מערביות רבות שעסוקות באי קבלת החלטות בהיבטי רגולציה. מן הסתם שישראל יכלה להוביל בתחום, אך כרגע מחליטה בעיקר לא להחליט".
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama מציין: "מהלך זה צפוי להעלות את הביטקוין דרגה מנכס להשקעה אל התחום הגיאופוליטי. כפי שנראה בשלב הראשון מדינות כמו אל סלבדור יאמצו את הביטקוין מתוך צורך ואף חולשה. למדינת ישראל יש הזדמנות היסטורית להיות המדינה המפותחת הראשונה שמאמצת את הביטקוין מתוך חוזק ויכולת השפעה. כמו כן לפי החוק הישראלי מטבע בישראל מוגדר כמטבע חוץ אם הוא מוגדר כהילך חוקי באחת ממדינות העולם. לפיכך, כשהביטקוין יוכר כמטבע רשמי באל סלבדור – ניתן יהיה לטעון שביטקוין הוא מט"ח עם מיסוי אפס".
שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX מדגיש: "בדומה לצפון קוריאה, איראן ומדינות נוספות, אשר מאמצות לחיקם את הביטקוין או מייצרות מטבע משלהן, בין אם לצורך יציבות פיננסית (כתחליף למטבע מקומי מפוחת חדות) או כדרך להחלפת הדולר כמטבע הדומיננטי של העולם הפיננסי. כך פועלת גם אל-סלבדור שבאופן מסויים מחוברת לציר הזה. הצעד צפוי להמשיך עם מדינות אשר לא יציבות כלכלית כמו: ונצואלה, עיראק ועוד ולאחר מכן תהיינה כניסה אל מדינות שתלויות במדינות המובילות את המהלך, מבחינה כלכלית ובטחונית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה חלק מאג'נדה
    מירי 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אג'נדת 21 וזה לא לטובת האזרחים. כשזה יקרה, יוכלו לחסום לאנשים את הכסף אם הם לא יעמדו בקירטריונים שהמושלים המטורללים יחליטו, למשל להזריק חומר ניסיוני לגוף..
    סגור