השוק

שיכון ובינוי תוקפים: "בהלם מהעסקה של פז, נחזור להנפקה"

הדרג המקצועי בשיכון ובינוי מעוניין לחזור לאופציית ההנפקה כבר היום; "קשה לי להאמין שעוד יצא משהו מעסקת פז ובכל מקרה אם הנהלת שיכון ובינוי לא תקבל החלטה כבר עכשיו, עלול להיות מאוחר להוציא את ההנפקה"
ניצן כהן |  1
נתי סיידוף (צילום עופר מאיר, פייסבוק/נתי סיידוף)
בכיר בשוק ההון המעורה היטב במשולש שיכון ובינוי-פז-פרשמרקט אמר היום ל-ice  כי הדרג המקצועי בשיכון ובינוי מלכתחילה לא האמין שיכולה לצאת עסקה טובה עם פז ולכן שיכון ובינוי צריכה לחזור לאופציית ההנפקה עוד אתמול.
הבכיר אמר עוד כי פז בעידן של ניר שטרן מחפשת לגדול בתחומים שהוא מכיר טוב כמו קמעונאות ולכן היה קשה לו ולדירקטוריון לקבל החלטה להתרחב בעולמות האנרגיה "לניר שטרן יותר קל להילחם מול שופרסל ורמי לוי מאשר להיכנס לעולמות המורכבים של האנרגיה הנקייה בארה"ב. זה אמנם העתיד אבל היה ברור לנו שמיזוג בין שיכון ובינוי לפז יקרה בסבירות נמוכה".
הבכיר אמר עוד כי אמנם עסקת המיזוג בין פז לשיכון ובינוי הייתה אמורה לשקף לשיכון ובינוי שווי לחברת הבת בטווח של 4.5 עד 5 מיליארד שקל אבל אם דירקטוריון שיכון ובינוי יקבל את ההחלטה המתבקשת ניתן יהיה לקבל על שיכון ובינוי אנרגיה שווי של יותר מ-3 מיליארד שקל.
"בכל הכבוד, אני מעדיף כמה מאות מיליוני שקלים במזומן בקופה מאשר מניות בפז עם הנהלה שמחפשת להתרחב כקמעונאית מזון. נכון שבשיכון ובינוי נמצאים כרגע בהלם מהעסקה של פז עם פרשמרקט, אבל הדרג המקצועי כל הזמן אמר בשיכון ובינוי שעסקה עם פז לא תקרה" אמר הבכיר.
לאופציית ההנפקה של שיכון ובינוי אנרגיה יש כעת חלון הזדמנויות שייסגר בעוד שבועות בודדים. ככל שאנחנו מתקרבים לחודש ספטמבר יהיה הרבה יותר קשה לשיכון ובינוי להנפיק את חברת הבת בגלל חודש החגים שאין בו כמעט ימי עבודה וההתפרצות של וריאנט הדלתא, עם כניסה לסגרים לא יעשה טוב לשוק ההון ולכן הגורמים המקצועיים בשיכון ובינוי ממליצים לחברה לצאת בדחיפות להנפקה.
נזכיר כי שיכון ובינוי התחילה במהלך להנפקת שיכון ובינוי אנרגיה שהיא זרוע האנרגיה הנקייה של החברה. במהלך הרוד שואו שקיימה החברה בקרב המשקיעים המוסדיים החליטה הנהלת שיכון ובינוי לעצור את ההנפקה ולנסות למזג את חברת הבת עם פז שהיא אולי הסמל של האנרגיה הישנה.
המשקיעים המוסדיים זעמו על עצירת ההנפקה מאחר והם השקיעו תשומות ניהוליות לא מבוטלות בבחינת ההנפקה, תימחור שלה, ועדות השקעה אצל מי שצריך את זה וכיוצא בזה.
החזרה לאופציית ההנפקה יכולה להצליח במידה ושיכון ובינוי אנרגיה תהיה אטרקטיבית מספיק ולאחר שנראה כי אופציית המיזוג עם פז ירדה מהשולחן, הרי שהשווי שחלמו לקבל בשיכון ובינוי נגנז והחברה תיאלץ להסתפק במה שמהמוסדיים יציעו, זה לא מעט - אבל בטח לא שרצו לקבל בשיכון ובינוי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא קונה את זה
    dw 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי פז פשוט לא הסכימו לשלם מחיר בועה על אנרגיה מתחדשת. מציע גם למוסדיים לתמחר באופן יותר שמרני את הסקטור וההנפקה של שיכון ובינוי. עם השנים יכנסו עוד ועוד שחקנים לסקטור והמרווחים יתכווצו. בנוסף אף אחד לא מתמחר תספורת ששינסקי שממשלות יכולות לעשות בחוזי סולאר ישנים, עקב גרעון בתקציב. יכולים למשל להטיל מס מיוחד על כל שדה סולארי בגלל שהשתמש בפאנלים סיניים שיוצרו בעזרת פחם.
    סגור