השוק

באפט מתפוצץ: דיווידנד של 3.1 מיליארד דולר מארבע חברות

יותר מחצי מתשלומי הדיווידנדים בחברת ההשקעות של המיליארדר במקום התשיעי בעולם, ברקשייר הת'אווי, משולמות מ-4 חברות בלבד. מהן החברות שמספקות לו דיווידנד של 3.1 מיליארד דולר בכל שנה?

אביחי דלאל |  3
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
מעטים, אם בכלל, המשקיעים שהצליחו בהשקעות לטווח הארוך כמו חברת ההשקעות "ברקשייר האת'אווי" של המיליארדר במקום התשיעי בעולם, וורן באפט. מאז שנכנס למנכ"ל בשנת 1965, הוא הוביל את מניית החברה שלו לתשואה ממוצעת שנתית של 20%. כולל התשואה השנתית של מניות סוג A, מדובר ברווח מצטבר המתקרב ל-3,400,000%.
ישנן מספר סיבות שבאפט מצליח בהשקעות שלו. באפט מהמר על עסקים שהוא מבין בשוק שלהם היטב, מתמקד בחברות עם יתרון תחרותי בולט בשוק שלהם. השנה, ברקשייר האת'אווי אמורה לגבות יותר מ -5 מיליארד דולר מהכנסות דיבידנד. מתוך כלל ההכנסות, באפט וחברת ההשקעות שלו יקבלו קצת יותר מ-3.1 מיליארד דולר מארבע מניות בלבד: בנק אוף אמריקה, קוקה קולה, אפל ואוקסידנטל פטרוליום.
Bank Of America: דיווידנד של 867.6 מיליון דולר בשנה
האווז שמטיל ביצי זהב עבור באפט הוא הדיווידנד מהבנק אוף אמריקה. עם יותר ממיליארד מניות בתיק ההשקעות של ברקשייר הת'אווי, ההוצאה הבסיסית בגובה של פחות מדולר, 0.84 דולר ליתר דיוק, מכניסה רק מהבנק אוף אמריקה כמעט 868 מיליון דולר מדיווידנד בשנה. 
הבנק אוף אמריקה הוא מנייה טיפוסית עבור באפט.  כמו שאר מניות הבנקים, מדובר בחברה מחזורית שנועדה ליהנות מתקופות ארוכות של התרחבות כלכלית. למרות שהמיתונים הם חלק בלתי נמנע מהמחזור הכלכלי, הם בדרך כלל נמשכים רק כמה חודשים או כמה רבעונים. 
מה שהופך את בנק אוף אמריקה להשקעה כה מסקרנת כרגע היא רגישות הריבית שלו. אף בנק בארצות הברית לא רואה את פוטנציאל ההכנסה מריבית שלו עולה או יורד יותר בגלל שינויים בעקום התשואות. לדברי החברה, שינוי מקביל של 100 נקודות בסיס בעקומת התשואה יוסיף כ-8 מיליארד דולר בהכנסות מריבית נטו לאורך 12 חודשים. 
אוקסידנטל פטרוליום: דיווידנד של 800 מיליון דולר בשנה
למרות שהיא לא מופיעה בתיק ההשקעות של ברקשייר הת'אווי, החברה של באפט מחזיקה במניות בשווי של 10 מיליארד דולר בחברת הגז והשמן, אוקסידנטל פטרוליום. 
בחזרה לשנת 2019, ברקשייר הת'אווי סיפקה 10 מיליארד דולר למימון של אוקסידנטל לרכוש את אנרדרקו פטרוליום, שהייתה מחוזרת גם על ידי ענקית הגז והדלק, התאגיד האמריקאי שברון. בתמורה למימון, החברה של באפט הרוויחה 100 אלף מניות עם זכויות עודפות של אוקסידנטל פטרוליום בשווי של 100 אלף דולר. הדבר החשוב ביותר, המניות עם זכויות עודפות מניבות 8% רווח בכל שנה.  למרות שההחלטה על הדרך שבה ישולם הדיווידנד שייך לאוקסידנטל, מזומן או מניות, באפט וחברה שבבעלותו יכולים למשוך את הרווחים לפחות במשך עשור.
העסקה כוללת רכישה של 80 מיליון מניות של אוקסידנטל פטרוליום במחיר של 62.5 דולר למנייה. למרות שהמנייה שווה כיום פחות מהמחיר המוצע, בחברה מתייחסים לעלייה נוספת במחירי השמן והאיזון עלול להפוך את אותה ההשקעה לרווחית.
מניית אפל: דיווידנד של 798.7 מיליון דולר
מלכת הטכנולוגיה, אפל, האחזקה הגדולה ביותר עד כה בתיק של באפט וברקשייר מכניסה דיווידנד של כמעט 799 מיליון דולר בשנה. ההצלחה של אפל משקפת את הנאמנות המדהימה של הצרכנים לחברה, הדומיננטיות שלה בקטגוריות מסוימות. לדוגמה, מדובר בחברת הסמארטפונים הדומיננטית ביותר בארצות הברית.
על פי מחקר Counterpoint Research, מכירות האייפון היוו בין 53% ל-65% מכלל מכירות הסמארטפונים בארה"ב בשלושת הרבעונים האחרונים. זה יותר מכפול מהמתחרה, סמסונג. באופן לא מפתיע, לקוחות נוהרים לחנויות של אפל כאשר מוצרים חדשים מושקים. כמו האייפון 13 שהושק רק השבוע. 
מאז שהציגה מחדש דיווידנד רבעוני בקיץ 2012, אפל הגדילה את התשלום שלה ב-132%. יתרה מכך, אפל הוציאה 380 מיליארד דולר על רכישה חוזרת של 10.6 מיליארד מניות מאז שהחלה בתוכנית רכישת המניות שלה בשנת 2013.
מניית קוקה קולה: דיווידנד של 672 מיליון דולר
מניית קוקה קולה תורמת להכנסת דיווידנד בכל שנה היא האחזקה הוותיקה ביותר של באפט, שם הוא משקיע 33 שנים. הרווחיות העקבית והגדלה של קוקה קולה היא פונקציה של כמה גורמים. ראשית, זה עובד עם מגוון גיאוגרפי מדהים. למעט צפון קוריאה וקובה, קוקה קולה מוכרת בכל מדינה אחרת העולם. המשמעות היא שמיתון בכמה מדינות לא בהכרח יפגע בפוטנציאל הרווח שלה.
קוקה קולה מחזיקה גם בנתח של 20% משוק המשקאות הקרים בשווקים המפותחים, צד נתח של 10% מהמשקאות הקרים הנמכרים בשווקים המתפתחים. כך רווח המזומנים משווקים מפותחים וצפי של פוטנציאל הצמיחה המהיר יותר של השווקים המתפתחים. בסך הכל, לחברה יש יותר מ-20 מותגים גלובליים מכניסים וחלקים רבים אחרים במכירות שונות.
קוקה קולה לא נתקלה לאורך ההיסטוריה בבעייה קטנה בחציית פערי הדורות כדי להגיע לצרכנים. לרשותם כל דבר, החל מקישור לחגים ועד שיווק ברשתות החברתיות, קוקה קולה יציבה ומרוויחה 59 שנים רצופות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לכתוב על באפט מהמר על המניות
    טל גבע 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קצת שחצנות או בחירת מילים לא נבונה
    סגור
  • 2.
    למה להשקיע בדירה
    אילן 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קנה מניות כמו קוקה קולה, מרלבורו, קלוגס ועוד כאלה יציבות של 50 שנה דיבידנד רציף, קבל 4 אחוז שנתי מובטח, שלם 25 אחוז מס ותישאר עם 3 אחוז שנתי בלי דיירים שהתקלקל להם הברז או המזגן
    סגור
  • 1.
    Oil &gas = שמן וגז!?! פחחחח
    נפט וגז 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף שתשתמשו פחות ב google translate
    סגור