השוק

אלביט מציגה: שימוש בטכנולוגיה ממטוסי הקרב בחדרי הניתוח

טכנולוגיה שפיתחה אלביט מערכות ונעשה בה שימוש בקסדות של טייסים משתמש כבר בניתוחי עיניים אבל כעת עוברת הטכנולוגיה הזו שלב נוסף בהתפתחות האזרחית שלה וייעשה בה שימוש בניתוחי מוח וניתוחים אורטופדים
ניצן כהן | 
בצלאל מכליס (צילום ישראל סאן)
את הסיפור הזה נתחיל מהסוף: 2 חברות בנות של אלביט מערכות Beyeonics Surgical ("בַּיוֹנִיקס סרג'יקל"), ו-Beyeonics Vision ("בַּיוֹנִיקס ויז'ן"), השלימו סבב מימון של 36 מיליון דולר. הסבב כולל השקעה בבַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן בסכום כולל של 26 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות האיטלקית TechWald Holding וקרן ההשקעות הישראלית Alive Israel HealthTech ובהשתתפות בעלי המניות הקיימים LR Group, XT Hi-Tech, Aurum Ventures ומבטח שמיר.
בנוסף העמידו המשקיעים הלוואה המירה בסך 10 מיליון דולר לבַּיוֹנִיקס ויז'ן מחברה גלובלית העוסקת בתחום ניתוחי העיניים, BVI Medical (“BVI”). לאחר ההשקעה תהפוך אלביט לבעלת מניות מיעוט בחברות הבנות.
שתי החברות הבנות של אלביט מערכות, בַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן הן חברות שעושות שימוש אזרחי בטכנולוגיה שפותחה במקור לשימושים צבאיים. במקרה הספיציפי הזה מדובר בטכנולוגיה שפותחה לשימוש בקסדות של טייסים ונעשה בטכנולוגיה הזו שימוש כבר בניתוחי עיניים. כעת החברות מתכננות להרחיב את השימוש הרפואי האזרחי בטכנולוגיה הזו גם לתחום ניתוח המוח והניתוחים האורטופדיים.
הטכנולוגיה למעשה שואפות לממשק את המערכות בחדרי הניתוח תוך שימוש במציאות רבודה, פלטפורמות לעקיבה ועיבוד תמונה שמספקות למנתחים מידע חיוני וליווי בקבלת ההחלטות תוך כדי ביצוע משימות אוטומטיות. הטכנולוגיה נועדה למסד בחדרי הניתוח סטנדרט חדש של כלי ויזואליה ושליטה על ידי יצירת אינטגרציה של כלל סביבת העבודה.  
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "ההשלמה של סבב מימון נוסף מעידה על הפוטנציאל המסחרי הגלום בטכנולוגיות שלנו. אנו גאים בהקמת חברות ספין-אוף אשר ממנפת חלק מהטכנולוגיות הייחודיות שלנו לשיפור מהותי של יכולות המנתחים בחדר הניתוח. אנו מקווים כי ההשקעה הזאת תאפשר לבַּיוֹנִיקס סרג'יקל ובַּיוֹנִיקס ויז'ן להרחיב את פיתוח המוצרים, להוסיף יישומים ניתוחיים ולהאיץ את המסחור."  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה