השוק

דוראל תקבל מימון של 3.3 מיליון שקל למימון ביטבתה

דוראל תקבל את המימון מהמדען הראשי; הפרויקט לייצור מימן ירוק יתבצע בשטח של קיבוץ יטבתה; מימן ירוק הוא אחד התחליפים שיכולים להיות תחליף לצרכני אנרגיה גדולים (שהם לא חשמל) כמו התעשייה הכבדה
ניצן כהן | 
יקי נוימן (צילום דניאל שטרית)
דוראל אנרגיה תקבל מימון של כ-3.3 מיליון שקלים מהמדען הראשי במשרד האנרגיה להקמת פרוייקט שיהיה פיילוט לייצור מימן ירוק מחשמל שייוצר במתקן פוטו-וולטאי בהספק של כ-400 קילו-וואט. המתקן יוקם ויפעל בשטחי קיבוץ יטבתה. המימן הירוק שיופק במתקן עתיד להיאגר במתקן אגירת מימן ייחודי כאשר המימן הנאגר ישמש ליישומים שונים כדוגמת אגירה, תחבורה ותעשייה. 
דוראל תעשה שימוש בטכנולוגית ייצור המימן של חברת H2Pro ותקים מתקן ראשון מסוגו בישראל לייצור מימן ירוק מאנרגיה סולארית. לטכנולוגיה יש פוטנציאל יעילות של כ-95%, הטכנולוגיה מתבססת על ידע שפותח בטכניון. 
 
דוראל הכריזה בחודש אוגוסט האחרון על הרחבת פעילותה, לייזום ופיתוח מתחמים עצמאיים לייצור מימן ירוק ממתקנים פוטו-וולטאיים ומטורבינות רוח ועל בחינת השקעות סינרגטיות בחברות המפתחות טכנולוגיה בתחום זה. המתקנים ישמשו, בין היתר, לאגירת אנרגיה, למפעלי תעשייה ותחבורה ולשימושים נוספים בעתיד.
מימן ירוק יכול להביא את בשורת האנרגיה הירוקה ליישומים שעד כה היו חסומים - המימן הירוק יכול להוות תחליף נקי לצרכני אנרגיה משמעותיים שצורכים אנרגיה שאינה חשמל (דלק, גפ"מ, גז טבעי וכו') כמו תעשייה כבדה, מטוסים, ספנות ועוד.
מהחברה נמסר כי הייחודיות של פרויקט מסוג זה היא שמימן ירוק מאפשר אגירת אנרגיה ארוכת טווח ואף אגירה עונתית, עקב חוסר התלות בסוללות הקיימות כיום, שאינן מסוגלות לאגור כמויות גדולות של חשמל לפרקי זמן ממושכים. רובם המוחלט של מתקני האגירה כיום, מאפשרים אגירה לפרקי זמן קצרים של שעות וימים בודדים. 
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "תחום הייצור, האגירה והשינוע של מימן ירוק יהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור דוראל וישפר את יכולותיה התחרותיות ורווחיותה במרחב מיזמי האנרגיה המתחדשת. אנו פועלים לקידום פרויקטים נוספים בישראל, אירופה וארה"ב ובכוונתנו לתמוך ולהשקיע  בטכנולוגיות חדשניות בתחום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה