השוק

ההייטק הישראלי בטירוף: נשבר שיא הגיוסים מ-2020

לפי דיווח באתר הכלכלה הבינלאומי "בלומברג", משקיעים בינלאומיים הגיעו לישראל ושינו את כללי המשחק. חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו בשנה האחרונה 26 מיליארד דולר ועקפו רבע מאירופה
מערכת ice |  1
הייטק בישראל (צילום pexels, pixabay, freepik)
הכסף הגדול הגיע לדור הבא של הטכנולוגיה בישראל. לפי דיווח באתר הכלכלה הבינלאומי בלומברג, משקיעים בינלאומיים יצרו את ה"בוננזה" בשנה שעברה וחברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו סכומים של 26 מיליארד דולר, ובכך שברו את השיא הקודם מ-2020 ועקפו רבע מאירופה. 
קרנות אמריקאיות ביצעו 266 השקעות בשלבים מוקדמים, מדובר בעלייה של של חמישית מהשנה שעברה לפי הנתונים של ארגון "סטארט-אפ ניישן" שעקוב אחר התעשייה בישראל ומסר לבלומברג את אותם הנתונים.
 
בבלומברג התייחסו להשקעות של הקרנות האמריקאיות  Tiger Global Management ו-Insight Partners, ופתיחת סניפי הבנקים של סופט בנק ובלקסטון בכדי לזהות הזדמנויות שקורות באזור.לפי הפרסום ב"בלומברג", משקיעים זרים נוטים לקצץ המחאות גדולות יותר מהתחרות המקומית. כך שמקור המימון העיקרי של חברות טכנולוגיה ישראליות מתלבטות מה למכור לרוב.
אינסייט פרטנרס, כיכבה עם 70% יותר עסקאות ישראליות בשנה שעברה מהמשקיע אחריה, בחודש אחד בלבד הוקמו שלוש חברות פורטפוליו שלה בישראל ביניהן: סנטינל וואן, ווקמי, ומאנדיי. כשסנטינל וואן קיבלה תמיכה בין היתר מטייגר גלובל מנג'מנט. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כגודל העליה גודל הנפילה
    הזכרון קצר 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית תעלה ויחזרו לפה מראות שכבר שכחנו, כמו שהיה בבועת הדוט קום והישראלים פוטרו בהמוניהם מההייטק.
    סגור