השוק

המאבק על נורסטאר: תנופורט נכנסת למשחק עם הצעה משלה

בעלי השליטה בניופורט, ירון אדיב וכידן דהרי נכנסים למשחק רכישת השליטה בנורסטאר; השניים מעוניינים לרכוש את השליטה בחברה באמצעות חברה פרטית ובמחיר של 57.5 שקל למניה
ניצן כהן | 
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
מאבק השליטה על נורסטאר עולה מדרגה היום כשבעלי השליטה בתנופורט נכנסים למשחק עם הצעה לרכישת השליטה בחברה לפי מחיר 57.5 שקל למניה, מחיר הגבוה בכ-8% ממחיר המניה בבורסה. מבנה ההצעה של כידן ודהרי דומה לזה של רוזן וטוכמאייר כשלהוציא העלאת המחיר אין בה כל שוני.
יש לציין שהצעתם של כידן ודהרי אינה נלקחת ברצינות כרגע בשוק ההון וגורמים בשוק אומרים כי השניים מנסים לקבל יחסי ציבור על חשבון "ההצגה הטובה בעיר" אבל אין בה כל ממש מאחר ואם כבר חיים כצמן מוכן למכור את השליטה בחברה, צריך שיהיה ערך מוסף בהצעה מעבר לכסף.
 
רוזן וטוכמאייר הם נדל"ניסטים והפוטנציאל שלהם בנורסטאר שנוי במחלוקת. מחד יש האומרים כי השניים אינם אוחזים במספיק ניסיון בשווקים בינלאומיים ושונים כל כך מהשוק הישראלי כדי שיוכלו להציף ערך למשקיעים ומאידך יש האומרים כי השניים יכולים, אמנם לא בקלות, אבל יכולים להיכנס לנעליו של כצמן ולהציף ערך. באשר לתנופורט? אומרים בשוק ההון, ההצעה לא נראית רצינית ולכן גם התגובה של המניה כרגע אינה משקפת רצינות של ההצעה.
נזכיר כי בימים האחרונים חלה תפנית בכל הנוגע למאבק השליטה בנורסטאר כשקנדה ישראל פרסמה הצעת רכש למניות החברה כשאיש העסקים חיים כצמן היה מודע לה. דירקטוריון נורסטאר החליט להיכנס למו"מ עם השניים במטרה לשפר את הצעתם כשאז פורסם ב-ice כי מקורבים לכצמן אומרים שהוא יהיה מוכן להיענות להצעת הרכש במידה ותשופר כך שבסך הכל הוא ייפגש עם 800 מיליון שקל במזומן תוך שנה ויוותר עם מניות גזית גלוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה