בארץ ובעולם

גל מחאה נגד מייקל צ'ה וסאטרדיי נייט לייב בעקבות בדיחה אנטישמית

צ'ה, פרובוקטור ידוע, רמז בפינה הסאטירית שלו כי ישראל מחסנת רק את אזרחיה היהודים. "אני חובב גדול של הומור, אבל להנציח אנטישמיות זה פשוט לא מצחיק", כתב בתגובה שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם גלעד ארדן

רועי בהריר-פרל |  1
מייקל צה וסאטרדיי (צילום טוויטר)
בדיחה לא מוצלחת, בעלת גוון אנטישמי, של הקומיקאי הפרובוקטיבי מייקל צ'ה מתכנית הסאטירה "סאטרדיי נייט לייב" עוררה תגובות זועמות בטוויטר וברחבי הרשת, ביניהן דרישה להתנצלות מהפקת התוכנית, מרשת NBC ומצ'ה עצמו, הידוע בנטייתו להסתבך עם מגזרים ואוכלוסיות שונות. בתחילת החודש (פברואר), לדוגמה, הוא ספג אש מקהילת הלהט"ב בעקבות בדיחה שנתפשה בעיני ציבור רחב כבעלת אופי טרנסופובי.
"בישראל מדווחים שחצי מהאוכלוסייה חוסנה", סיפר צ'ה בפינה המשותפת שלו עם קולין ג'וסט Weekend Update בתוכנית ששודרה בשבת האחרונה - ואז שלף את הפאנץ': "אני מנחש שזה החצי היהודי". מיותר לציין, כמובן, שזה רחוק מאוד מהאמת: עד כה חוסנו יותר משני שליש מהאוכלוסייה הערבית בישראל (נוצרית ומוסלמית) בגיל 60 ומעלה. גם כסאטירה, אמירה מסוג זה חורגת מגבולות הטעם הטוב, כפי שנטען בתגובות הרבות לסרטון שהועלה לטוויטר, אבל היו גם לא מעט מגיבים שניצלו את הסיטואציה כי למחות על היעדר הסיוע של ישראל בחיסון האוכלוסייה הפלסטינית.
"אני חובב גדול של הומור, אבל להנציח אנטישמיות זה פשוט לא מצחיק", צייץ בתגובה שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם גלעד ארדן, "ה'בדיחה' שלך מתעלמת מהעובדה שהצלחת הדחף שלנו לחיסונים נובעת מזה שכל אזרח בישראל - יהודי, מוסלמי ונוצרי - זכאי לה. תתנצל!".
גם יו"ר הוועד היהודי-אמריקאי דיוויד האריס מצא לנכון להגיב לבדיחה הרעה. "הקטע הזה של מייקל צ'ה בעייתי מאוד", הוא צייץ, "הוא צריך להתנצל במהירות על השקר האנטישמי שהוא הפיץ שם. כל ישראלי - יהודי, מוסלמי, נוצרי וכו' - רשאי לקבל חיסון נגד קורונה".
"לא מפתיע אותי שזה מגיע מסאטרדיי נייט לייב", צייץ דב הייקינד, שדרן רדיו וחבר בית הנבחרים במדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית, והוסיף: "יש להם היסטוריה ארוכה של אנטישמיות. מי שכתב את הבדיחה הזאת גם כנראה לא מודע לכך שערבים שחיים בישראל זכאים לחיסון בדיוק על פי אותם קריטריונים של יהודים".
מנגד, כאמור, היו גם לא מעט גולשים שהתייצבו לצד צ'ה ואס.אן.אל. "עזבו את מייקל צ'ה בשקט", צייצה אחת האקטיביסטיות. "ישראל לא מחסנת מיליוני פלסטינים שנמצאים תחת שליטתה. בתור יהודייה בעלת מודעות, אני מוצאת את האפרטהייד הרפואי הזה מחריד".
סאטרדיי נייט לייב ומייקל צ'ה לא הגיבו לביקורות עד כה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא אמירה אנטישמית. ביקורת לגיטימית.
    נעם 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ביקורת על כך שישראל לא מחסנת את הפלשתינאים הכבושים על ידה.
    סגור