בריאות

לסמן וי? חוק אקלים צפוי לעבור ללא יעדי פליטה

בשבועות הקרובים צפוי לעבור חוק האקלים בכנסת, חוק מהותי שלו השפעות רבות על היערכות המדינה למשבר העולמי ועמידה בשורה אחת עם התחייבות של מדינות מערביות בעולם, אולם על פי גורמים במשרד האוצר, ולפי טיוטת החוק שהודלפה לתקשורת , נראה כי הממשלה מבקשת לעקר אותו מתוכן
מערכת ice | 
בני נוער מוחים נגד שרת האנרגיה (צילום ארגון strike for future)
גורמים במשרד האוצר מודים, כי ישראל לא מתכוונת לעמוד ביעדי האקלים שהתחייבו אליהם מדינות באירופה, כך על פי דיווח של כתבת הארץ לי ירון. על פי הפרסום הגורמים הצהירו כי: "אנחנו לא נעמוד ביעדים שהממשלה התחייבה אליהם (להגיע ל27 אחוז פליטות עד 2030)".
עוד הוסיפו: "אין סיכוי, אולי נגיע ל-20% במקרה הטוב, אסור לנו להתחייב לזה בחוק". כמו כן עולה כי למשרד האוצר הייתה השפעה מהותית על החוק והוא הביא להסרת סעיפים משמעותיים, ביניהם סעיף שיאפשר למנוע פרויקטים שטומנים בחובם פליטה מאסיבית של גזי חממה.
במכתב ששלחו למעלה מ-20 ארגוני סביבה ישראליים למספר שרים בממשלה לפני מספר שבועות, נכתב: "חוק ללא יעדים איננו חוק אקלים. אנו קוראים להציב יעד, לכל הפחות היעדים שהציבה המדינה בוועידת האקלים הבינלאומית בגלזגו". עוד הוסיפו במכתב כי: "עלתה על סדר היום הצעה שמשמעותה בפועל סירוס הסמכויות של המשרד להגנת הסביבה בחוק אוויר נקי מול גופים ציבוריים ותעשיות מזהמות להפחתת זיהום ופליטות גזי חממה, ובכך היא סותרת את תכלית החוק, כמו כן דרשו הארגונים שיהיה בחוק סעיף המחייב היערכות של משרדי ממשלה שונים להתמודד עם נזקי משבר האקלים, והבהירו: "חוק שעובר על קווים אדומים אלו, עדיף שלא יעלה על סדר היום".
 
על פי דו"ח של ארגון הIPCC, כדי להימנע מנקודת העל חזור שתביא לאסונות טבע רבים ושינוי דרמטי בחיים על כדור הארץ, יש להימנע מחצייה של התחממות של 1.5 מעלות צלזיוס עלינו לצמצם בחצי את פליטת גזי חממה עד 2030 ועד להפסקה מלאה ב 2050, זאת באמצעות שינוי דרמטי באורחות חיינו בתחומים רבים , כמו תחבורה , אנרגיה , צריכה וכו'.  היעד שהציבה לעצמה ישראל, רחוק מיעדים אלו, אליהם התחייבו מדינות רבות בעולם המערבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה