חדשות

רשת וקשת נגד כאן: "הפרסומות ביוטיוב - הפרה של החוק"

הערוצים המסחריים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לאסור על התאגיד לשלב פרסומות בערוץ היוטיוב של כאן. התאגיד: "מחמיא שרשת וקשת רואות בתאגיד מתחרה מאיים"
עינת שחק | 
אלדד קובלנץ. תאגיד השידור כאן (צילום דוברות כאן)
בשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" כי תאגיד השידור הציבורי יצא במהלך מוניטיזציה ניסיוני, אשר במסגרתו ישודרו פרסומות לפני תכני התאגיד העולים ביוטיוב. בעקבות זאת, פנו היום קשת ורשת למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מאיר לוין בבקשה לעצור את המהלך.
מהלך המוניטיזציה של התאגיד הינו פיילוט לפיו הוא יאפשר לגוגל לשלב פרסומות על גבי תכני התאגיד כך ש-55% מההכנסות מפרסומות אלו יעברו לכאן. הפרסומות ישולבו בתוכניות הפופולריות "סליחה על השאלה" ו"דקותיים" בתחילת הפרקים.
נזכיר כי התאגיד מחויב להשקיע 260 מיליון שקל בתוכן מקורי, ועל פי החלטת מועצת התאגיד, כל ההכנסות מהמהלך יתווספו לתקציב זה וינותבו להשקעה ביצירה ישראלית מקורית.
אולם, לטענת קשת ורשת, התאגיד כפוף לחוק השידור הציבורי הישראלי, חוק האוסר עליו לשלב פרסומות בתכני הוידאו המופקים על-ידו. על כן, לשון המכתב ששיגרו קשת ורשת גורסת כי "באופן פרטני, כיוון שהמחוקק לא התיר במפורש לתאגיד לשדר פרסומות (מכל סוג) באמצעות רשת האינטרנט, פרסום כאמור - בין אם באתר התאגיד, ביוטיוב או בכל פלטפורמה מקוונת אחרת - הוא אסור". לפיכך דורשות קשת ורשת מהיועץ המשפטי לממשלה למנוע מתאגיד השידור הציבורי להפר את החוק.
אחת הסיבות לכך היא שבדומה לשידורים בערוצים המסחריים, שילוב פרסומות יהפוך את התאגיד חשוף לאינטרסים מסחריים, אשר בתורם עלולים להשפיע על סט השיקולים התוכניים הפועלים על הערוץ. בניגוד לקשת ורשת, הערוץ מתוקצב מהקופה הציבורית ב-730 מיליון שקל בשנה לצורך פעילותו, וזאת על מנת שלא יהיה מוטה לשיקולים מסוג זה. 
בתוך כך, בתחילת החודש הודיע התאגיד על פרישה מהוועדה הישראלית למדרוג, יומיים לאחר פרסום נתוני יוטיוב ישראל, לפיהם "כאן" הוא הערוץ הנצפה ביותר ביוטיוב לשנת 2019. הפרישה מגיעה על רקע הפער בין נתוני הצפייה הנמוכים בערוץ הטלוויזיה של כאן, 4% בממוצע למהדורת החדשות, אל מול נתוני הצפייה הגבוהים באינטרנט - 377K מנויים לכאן 11 ועוד 217K מנויים לכאן חדשות. על כן, לא מן הנמנע כי גם המפרסמים יזהו את הפוטנציאל הגלום בערוצים אלה.
מתאגיד השידור כאן נמסר בתגובה: "מחמיא לדעת שרשת וקשת רואות בתאגיד מתחרה מאיים. המהלך נבחן משפטית ונעשה בהתאם להוראות החוק".
תגיות קשת 12 | רשת 13
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה