חדשות

סוער ב-ynet: "אטילה התנדב לסייע להסברה הישראלית והורחק מהגשה"

האם פוסט שנוי במחלוקת שפירסם הכתב והמגיש הבכיר של אתר החדשות אטילה שומפלבי גרם לעורך האתר להשעותו מתפקידי הגשה?
עינת שחק |  2
אטילה שומפלבי (צילום יחצ)
לאן "נעלם" אטילה שומפלבי? אתמול (ג') אחר הצהריים צייץ בחשבונו הפרטי כתב המדיה והתקשורת של TheMarker, נתי טוקר, כי שומפלבי, הכתב והפרשן הפוליטי הבכיר של ynet, ייעדר מתפקידי הגשה באתר. לאייס נודע כי שומפלבי יחזור לשדר מהאולפן כבר מחר.
הסיבה להשעיה, לטענת טוקר, היא פוסט שפרסם שומפלבי בחשבונו הפרטי בפייסבוק, בו הוא מעמיד עצמו לרשות ההסברה הישראלית ושר החוץ ישראל כ"ץ, אל מול ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל. טוקר טען כי עורך האתר, יון פדר, לא חיבב את התגייסות עיתונאי המערכת ונקיטת העמדה ועל כן הורחק מהפרונט לכמה ימים.
 
את הפוסט שנמצא בלב המחלוקת העלה שומפלבי ביום ראשון ובו כתב " קודם כל, ולפני הכל, אני ישראלי. ישראלי גאה. וחרד. אני אוהב את המדינה שלי, לא מתכנן לעזוב אותה. מתוך האהבה הזו, אני מבקר לא מעט דברים שקורים כאן... אבל כישראלי, אני לא יכול לעמוד מנגד ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל היא שערורייתית וצבועה. היא ביזיונית.
 
"להאשים את ישראל בפשעי מלחמה - זו בושה עלובה וגדולה. ההשלכות עלולות להיות מסוכנות מאוד עבור ישראל. לכן, הודעתי הלילה לשר החוץ, ישראל כץ, כי אני מתכוון לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותי (הסברה, כתיבה, ראיונות, הרצאות) כדי לסייע לישראל להלחם בהחלטה המבישה הזו".
מלבד תפקידו ככתב פוליטי, שומפלבי הוא גם מרצה לתקשורת ופוליטיקה ושימש בעבר כמגיש בערוץ הכנסת. לארץ עלה מרומניה בגיל 11 ושפות זרות רבות שגורות בפיו, אותן הוא מוכן להעמיד לרשות ההסברה הישראלית, כך על פי הצהרתו בפוסט.
התבטאותו הנוכחית של שומפלבי עוררה גם את חמתה של כתבת הארץ, אריאנה מלמד, שהגיבה על הדברים: "אין לי ספק בכנות רגשותיו הפטריוטיים של שומפלבי, אותו אני מכירה ומוקירה כבר 20 שנה... אדם שהוא עיתונאי היה צריך לראות בעיניו שתוכן 'ההחלטה המבישה' כולל גם פשעי מלחמה שבוצעו על ידי חמאס. ולא, אדם שהוא עיתונאי אינו יכול לשמש דובר של מדינה, או של ממשלה, או של אידיאולוגיה שלטונית כלשהי, תהא אשר תהא. ההתגייסות של שומפלבי למאמצי התעמולה המיוזעים של ישראל הרשמית היא התגייסות לטיוח האמת בכל השפות הזרות שהוא דובר, בכל נימי נפשו: הוא מוכן לעשות זאת בהתנדבות".
ב-2013 פורסם בבלוג וולווט אנדרגראונד המנוח כי הכתב הבכיר של ynet נענש לאחר שנפגש עם אלדד יניב, ולא יוכל לפרסם טורים פוליטיים באתר למשך חודש. שומפלבי הכחיש את הטענות וטען כי לא היו דברים מעולם.
 
שומפלבי מסר בתגובה: "אני מאושר שמזג האוויר החורפי יוריד על כולנו גשם. אלה גשמי ברכה, ויש לברך על כל טיפה".
ב-ynet סירבו להתייחס לנושא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מושחת
    קרמה 12/2019/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה לגבי השוחד שקיבל מאפי נווה?
    סגור
  • 1.
    לאהוב את ארצך בתקשורת - חטא שאין עליו כפרה. לתלות אותו! (ל"ת)
    חצוף!! 12/2019/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור