חדשות

תאגיד כאן דורש מוועדת המדרוג להפסיק לפרסם את הרייטינג שלו

על אף שתאגיד השידור הציבורי פרש מהוועדה למדרוג בתחילת השנה האזרחית, הוועדה ממשיכה לשלב את הנתונים בדוחותיה. מנכ"ל הוועדה: "הבקשה על גבול המגוחכת". כאן: "הוועדה לא רלוונטית"
עינת שחק |  9
אלדד קובלנץ (צילום איה אפרים)
למרות פרישת תאגיד השידור הציבורי כאן מהוועדה למדרוג החל מאמש, 1 בינואר 2020, המשיכה הוועדה למדרוג לפרסם את נתוני הרייטינג של הערוץ. על כן תאגיד השידור דרש מהוועדה לחדול ממדידת נתוני כאן והפצתם לכל דורש.
התאגיד פרש מהוועדה למדרוג מאחר שלדבריהם שיטת המדידה בה נוקטת הוועדה מסתמכת על הפיפל מיטר ואינה מבטאת לאשורם את נתוני הערוץ - המדשדשים בטלוויזיה ומזנקים בדיגיטל. זאת, על אף שבקרוב תיושם שיטת מדידה בוועדה למדרוג שתשקף נתוני צפייה גם באתרי הערוצים המסחריים של רשת ומאקו. אולם מאחר שתכני התאגיד מציגים נתונים נאים דווקא ביוטיוב ובפייסבוק, פלטפורמות שאין באפשרות הוועדה למדרוג למדוד, שילוב נתוני הדיגיטל על ידי הוועדה אינם רלוונטיים לנתונים של כאן.
על כן, במכתב ששיגר מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ למנכ"ל הוועדה למדרוג, רוני ארן, נכתב כי "גם ההתאמות שנעשו על ידי הוועדה למדידה דיגיטלית אינן נותנות מענה שלם, ואינן משקפות את כלל נתוני הצפייה בתכני הדיגיטל של התאגיד, שם נספרות מיליוני צפיות מדי שבוע. בנוסף, המדידה באמצעות הפיפל מיטר אינה מודדת באופן מייצג את האוכלוסייה הערבית, צפייה של ילדים ואוכלוסייה דתית.
"בנסיבות אלו, לצערנו, המדידה כפי שהיא מבוצעת כיום, הינה חסרה, מוטית ורחוקה מלשקף נכונה את שיעורי הצפייה בערוצי התאגיד (ואת הרגלי הצפייה של הקהל בכלל). כידוע, זו גם הסיבה שהתאגיד החליט, בסופו של דבר, לפרוש מחברותו בוועדה".
לפיכך דרש התאגיד כי הוועדה תימנע ממדידת הנתונים והפצתם. עלות פרישת התאגיד מהוועדה גורעת ממימון הוועדה למדרוג 1.2 מיליון שקל, וזאת לאחר שבפברואר 2019 פרש ערוץ 20 מהוועדה ושילם דמי השתתפות בסך 600 אלף שקל. יש לציין נתוני ערוץ 20 לא המשיכו להימדד ולהתפרסם. 
במכתב תגובה לדרישת התאגיד השיב ארן: "אמירות התאגיד מבטאות פאניקה שאינה יאה לגוף ציבורי". עוד טען כי לאור העובדה שמדובר בגוף שידור ציבורי ניתן על פי חוק למדוד את נתוני הרייטינג ולהפיצם.
החל מה-1 בינואר מפרסם התאגיד את נתוני הצפייה הדיגיטליים באתר האינטרנט שלו. בעוד שהערוצים המסחריים מפיצים את הנתונים בשעות הבוקר, נתוני כאן מתפרסמים  בשעות הצהריים ולא יופיעו עם פילוח לפי תוכנית אלא ישקללו את מספר הצפיות ודקות הצפייה של תוכניות הטלוויזיה וערוצי הדיגיטל, וכן יוסיפו את נתוני צריכת תכני האודיו.

נתוני הצפייה כפי שמתפרסמים באתר התאגיד. צילום מסך מתוך אתר כאן 
בתגובה לתשובת ארן, מכאן נמסר: "הפאניקה היחידה היא של הוועדה למדרוג המבכה אובדן הכנסה ואובדן רלוונטיות. כאן תוהים מדוע נזרקו לפח מיליוני שקלים מכספי הציבור עבור מדידה שעבר זמנה ובכל זאת מופצת כיום לכל דורש ובחינם. באותה עת, כאן ממתינים עדיין לפרסום הנתונים הדיגיטלים החלקיים עליהם מתהדרת הוועדה והמשרתים אך ורק את הערוצים המסחריים".
ארן השיב: "הוועדה מאז ומעולם מודדת 65 ערוצים כאשר מטרת המדידה העיקרית מעבר לצד המסחרי היא לתת לחברי הוועדה את האינפורמציה לגבי מה שקורה גם בערוצים הנוספים בסביבה. זה שמישהו חבר או לא חבר בוועדה זה לא רלוונטי כי עדיין יש להם רייטינג כלשהו ואין סיבה שיתר חברי הוועדה לא ייראו את הנתונים".
האם אתם מפיצים את נתוני ערוץ 20 שפרש מהוועדה?
"למשך תקופה הפסקנו וכעת חזרנו להפיץ את נתוני ערוץ 20 לחברי הוועדה בלבד. הבקשה שלא נפיץ את הנתונים היא על גבול המגוחכת. הרי התאגיד כל הזמן טען שנתוני הטלוויזיה יותר נמוכים מנתוני רשות השידור אפילו, אך הצפייה שלנו בעיקר בדיגיטל. כעת משהוועדה למדרוג נערכה למדידה בדיגיטל, התאגיד ניתק מגע".
כאמור, עבור רשת וקשת הוועדה למדרוג תמדוד את הנתונים גם באתרי הערוצים – רשת ומאקו. לדברי ארן, הפתרון שהוצע לתאגיד היה להעלות את תכניהם לאתר כאן ולהימדד כיתר הערוצים. "הם באו עם תירוץ לפיו הוועדה לא יכולה למדוד ביוטיוב וזאת מאחר שיוטיוב לא מאפשר, לא כי הוועדה לא מעוניינת. טענו מולם שיעלו את התכנים לאתר של כאן ונמדוד, לא ברור למה הם צריכים להעלות תכנים דווקא ליוטיוב. בהסתכלות שלי, הייתה להם הזדמנות להוכיח לעם ישראל שאכן בטלוויזיה הליניארית הם בירידה אך בסך הכל הם בעלייה. הוועדה למדרוג נערכה למדידת דיגיטל, אך ברגע שהודענו על נכונותנו הם ניתקו מגע ושכל אחד יסיק את מסקנותיו מדוע הם עשו זאת".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    תאגיד כאן מביכים.בזבוז כספי ציבור. (ל"ת)
    אבי 01/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    גוף ציבורי. חייב דין וחשבון. לא יעבור (ל"ת)
    מבקר המדינה 01/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    עוד קומבינה של גוף הזוי
    נילי 01/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך תדע איזה הטבות מקבלים ערוץ 12 .משח כדורגל מביא 20 אחוב בערוץ 11 או 55 מביא 8 אחוז...
    סגור
  • 6.
    כאן ועכשיו
    יעקב 01/2020/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בכאן יש טלוויזיה טובה לאין ערוך לעומ מתחריה גם נוכח הרייטינג העלוב.
    סגור
  • 5.
    לא יותר פשוט לשלם לHOT וYES כדי לקבל נתונים מדוייקים
    or 01/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בולווזיה ולהוסיף את נתוני יוטוב והאתר , כ"כ פשוט .אבל יש כאלו שמעדיפים לבזבז כספים על טכנולוגיה ישנה כדי להעשיר את כיסיהם
    סגור
  • 4.
    שתיקת הכבשים של העתונות מול שערוריית כאן 11 מביכה . (ל"ת)
    יוני 01/2020/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    מסתירים את עליבותם… ערוץ כושל (ל"ת)
    אומללים 01/2020/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    תגובה מביכה של התאגיד
    שלמה 01/2020/02
    הגב לתגובה זו
    6 4
    "מדידה שעבר זמנה"? למה לספור ביוטיוב ובפייסבוק זה כל כך מדויק?
    סגור
  • 1.
    730 מיליון ש"ח בשנה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    730 מיליון !!!!!!!!! 01/2020/02
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור