חדשות

קיבל פטור מצינון: נדב שמש מצטרף לחברת בלוקצ'יין

חברת הבלוקצ'יין הישראלית אורבס מצרפת את נדב שמש, לשעבר יועץ לנושאי הייטק לשר האוצר משה כחלון. בכך מתאחד שמש עם אשתו שכבר בהנהלה. משרדי החברה נמצאים בתל אביב, בסן פרנסיסקו, בסיאול ובסינגפור
אייס | 
נדב שמש (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של נדב שמש)
נדב שמש, שעד לפני תשעה חודשים שימש יועץ לנושאי הייטק של שר האוצר משה כחלון, מונה להנהלת חברת הבלוקצ'יין הישראלית Orbs. בכך מצטרף שמש אל רעייתו, נטע קורין שמש, שהיא אחת מארבעת מייסדיה השותפים של החברה, עמם נמנים גם האחים דניאל ואוריאל פלד. כעת, עם הצטרפותו של שמש לאורבס, טל קול הוא המייסד השותף היחיד שאין לו קרובי משפחה בהנהלת אורבס.
שמש שירת כטייס קרב בחיל האוויר, וכשהשתחרר למד תואר כפול בהנדסת חשמל ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. ב-2008 התחיל לעבוד כסטודנט בחברת התוכנה בבילון. כעבור שנה מונה לסמנכ"ל מערכות מידע בחברה, ולאחר שנה נוספת מונה למשנה למנכ"ל. לאחר שעזב את בבילון, החל ללמד פיזיקה בתיכון באור יהודה. הוא הצטרף למפלגת כולנו עם הקמתה ב-2014, וכאמור, לאחר הבחירות מונה ליועץ לכחלון בתפקידו כשר האוצר. בתפקידו עסק בהפחתת רגולציה וסוגיות של מיסוי לסיוע לחברות הייטק.
לפני כשבוע אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשתו של שמש לקצר את תקופת הצינון במעבר שלו מתפקיד בשירות המדינה לתפקיד במגזר הפרטי, לצורך מינויו ליו"ר או מנכ"ל אורבס, כפי שנחשף אתמול באתר Readitnow. שמש, טייס חיל האוויר במילואים, שימש בעבר בתפקידי ניהול בחברת התוכנה בבילון. ב-2014 הוא הצטרף למפלגת כולנו של כחלון, ולאחר הבחירות מונה ליועצו של שר האוצר.
אורבס, שהוקמה ב-2017, גייסה עד היום יותר מ-133 מיליון דולר, מתוכם 118 מיליון דולר בהנפקת מטבע דיגיטלי (ICO) במאי 2018. אורבס מפתחת תשתית בלוקצ'יין עבור יישומים שונים להגברת השקיפות בין עסקים, מוסדות, לקוחות וכדומה, או במילים אחרות, כפי שנמסר מהחברה עצמה, "מאפשרת לחברות לפתח כלים טכנולוגיים לבניית אמון וקידום שקיפות". משרדיה נמצאים בתל אביב, בסן פרנסיסקו, בסיאול ובסינגפור.
תגיות בלוקצ'יין
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה