חדשות

מנכ"ל חודש מאי: ניר ארז, האיש שעשה אקזיט של 900 מיליון דולר

מייסד ומנכ"ל מוביט עשה החודש את עסקת החלומות כשחתם על מכירת סטארט-אפ הניווט בתחבורה הציבורית לחברת אינטל העולמית, תמורת כ-900 מיליון דולר. על העסקה ועל הטיימינג בשיא משבר הקורונה – ניר ארז הוא מנכ"ל החודש של "אייס"
שרון טל | 
ניר ארז, מייסד ומנכ"ל מוביט (צילום מתוך פייסבוק moovit)
בשיא משבר הקורונה של החודשים האחרונים ולמרות שרוב העולם עצר מלכת, חברת אינטל המשיכה לנהל מגעים מאחורי הקלעים על יעד הרכישה הבא שלה – Moovit. אותו סטארט-אפ ניווט ישראלי שנולד לפני פחות מעשור, הפך תוך שנים בודדות לאקזיט של 900 מיליון דולר, בהובלתו של המנכ"ל והמייסד ניר ארז, שעל הישגיו ועל הטיימינג, הוא מנכ"ל חודש מאי של אתר "אייס".
הרכישה של אינטל את מוביט אינה מקרית. מאגר המידע העצום שבידי מוביט הפך עם השנים רלוונטי עבור רכישה אחרת של אינטל – חברת מובילאיי, העמלה על פיתוח מערכות לרכבים אוטונומיים, כאלו הדורשות כמויות עצומות של נתוני זמן אמת. החיבור עם נתוני מוביט צפוי לשמש את מובילאיי לייעול התנועה של הרכבים האוטונומיים בעתיד. "התוספת של מוביט תקרב את מובילאיי, חברת בת של אינטל, להשגת מטרתה להיות ספק של שירותי היסעים אוטונומיים (MaaS), ביניהם שירות מוניות אוטונומיות, שמוערך בכ-160 מיליארד דולר עד 2030”. מסרו באינטל לאחר הרכישה.
קראו עוד ב-ice
עם השלמת העסקה עם אינטל מסר המנכ"ל ניר ארז: “אנחנו נרגשים לשלב כוחות עם מובילאיי ולהוביל את המהפכה הבאה בתחום שירותי התחבורה. ניידות היא זכות אנושית בסיסית וככל שהערים נהיות צפופות יותר, התחבורה העירונית הופכת מאתגרת יותר. שילוב של דפוסי הנסיעה היום-יומיים והצרכים של מיליוני משתמשי מוביט, עם תחבורה אוטונומית חדשנית, בטוחה, ידידותית לסביבה, ובמחיר סביר, יאפשר יצירת ערים שטוב יותר לגור בהן. אנחנו חולקים את אותו החזון ואני מצפה להפוך אותו למציאות כחלק ממובילאיי”.
כיום, ל-Moovit מעל 800 מיליון משתמשים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם, והיא נגישה ב-45 שפות. במקביל לאפליקציה החינמית למשתמשים פרטיים, Moovit משתפת פעולה עם עיריות וחברות תחבורה ליצירת תשתית אשר תספק למשתמשים מידע על מיקומי כלי התחבורה הציבורית בזמן אמת. מרכז החברה ממוקם בנס ציונה והיא מעסיקה כ-200 עובדים.
מאז נוסדה ב- 2011 בידי המנכ"ל ניר ארז וסמנכ"ל התפעול רועי ביק, הפכה Moovit לאחת החברות הבולטות בעולם בתחום שירותי הניווט לצד חברות כמו WAZE ו-GETT. החודש גם הגיע האקזיט החלומי, שיזניק את פעילות החברה בשוק העולמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה