חדשות

חילופים בצמרת: ירון אמזלג מונה למנכ"ל ארקיע ומחליף את ניר דגן

על רקע משבר הקורונה מודיעה חברת התעופה על מינויו של אמזלג, מי ששימש כמשנה למנכ"ל עד כה. המשימה: לאושש את פעילות החברה ולהגיע להסכם מול הבנקים ומול העובדים.
אילן שניג | 
ירון אמזלג, מנכ"ל ארקיע (צילום דוברות ארקיע)
ירון אמזלג מונה למנכ"ל ארקיע ומחליף את ניר דגן, שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות. החילופים בצמרת מגיעים על רקע משבר הקורונה שהביא לירידה חדה בפעילות ועל רקע הניסיון להגיע להסכם מול הבנקים ומול העובדים.
אמזלג, ששימש עד כה כמשנה למנכ"ל וקודם לכן כסמנכ"ל הכספים של ארקיע, יקח כעת את ההגה של כל חברת ארקיע. בעבר אף כיהן כסמנכ"ל הכספים בחברת סונול וכלכלן ראשי בגרנית הכרמל ויועץ פיננסי במחלקה הכלכלית בארנסט אנד יאנג. אמזלג, בן 41 נשוי ואב לשלושה, בעל תואר ראשון בראיית חשבון וכלכלה מהאוניברסיטה העברית.
קראו עוד ב-ice
חברת התעופה המושבתת שבשליטת האחים נקש נמצאת בימים באלו במו"מ מול העובדים, המחזיקים ב-30% מהחברה, בניסיון לחזור לפעילות. לפי המתווה המוצע, הבעלים יוותרו על הלוואה שנתנו לחברה בעבר ומוערכת בכ-50 מיליון שקל, והעובדים יוותרו על חלקם במלונות הוד בים המלח ומלון פרנס באמסטרדם השייכים לארקיע. כמעט כל 550 העובדים מצויים בחל"ת והחברה מצויה בהדממה.
בעלי ארקיע שואפים להתמזג עם חברת ישראייר, במטרה ליצור חברת תעופה גדולה יותר בעלת כושר תחרות משופר, אלא שתכניות המיזוג תקועות כבר תקופה ארוכה, ולא נראה שהסוף נראה באופק. במקביל, ישראייר - שהלוואה בערבות מדינה אושרה לה גם מצד הבנקים - עדיין לא מימשה את זכותה והיא מצויה במשא ומתן עם הבנקים לגבי דרישות נוספות מעבר לבטוחות בלבד.
האתגר שעומד בפניו של המנכ"ל החדש אמזלג הוא הגעה להסכם מול הבנקים ומול העובדים עם קבלת הלוואה בערבות המדינה, מה שיאפשר לאושש את החברה לאחר משבר הקורונה ולייצב אותה. ארקיע ששלטה ב-70% משוק הטיסות לאילת תצטרך להציג תוכנית לעידן שאחרי הקורונה עם מתווה שיאפשר לה להתמודד מול חברות התעופה הזרות כמו וויז אייר שכבר חזרה להפעיל חלק מהטיסות.
אמזלג: "אני מודה על האמון שניתן בי, אין ספק שמצבו הנוכחי של הענף לא פשוט, אבל מאמין שבשילוב כוחות עם העובדים השותפים בבעלות על החברה נוכל יחד לצלוח את התקופה הזו ולפתוח דף חדש ומוצלח"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה