חדשות

אנשי השיווק של יוני: מנכ"ל קבוצת מאקו וסמנכ"ל הדיגיטל של חדשות 12

איגוד השיווק הישראלי בחר באורי רוזן, מנכ"ל קבוצת מאקו ובאבי אטיאס, סמנכ"ל הדיגיטל של חדשות 12 לאנשי השיווק של חודש יוני 2020, בזכות המהלך השיווקי של השקת אתר ואפליקציית 12N ששינו את האופן בו נהג הקהל הישראלי לצרוך את החדשות עד כה
שרון טל |  4
אורי רוזן, אבי אטיאס (צילום רונן אקרמן, יחצ, עודד קרני)
לאחר שלושה עשורים בהם הייתה המהדורה המובילה בישראל, יצאה חדשות 12 עם המהלך הגדול שלה בתחום הדיגיטל, וההצלחה הייתה גדולה גם מהתחזיות האופטימיות. N12 הושק כאתר וכאפליקציה שחיים בנפרד ממאקו, אך שומר איתו על יחסי גומלין הדוקים, כאשר המטרה הייתה למצוא דרכים חדשות ויצירתיות לתווך את החדשות לקהל הרחב. הקבוצה החליטה לרכז מאמץ בפיתוח פיצ'ר שיהווה חידוש באופן צריכת החדשות, ובמקביל יחדד מוצרית ושיווקית את נקודות החוזק הקיימות של חדשות 12.
האסטרטגיה השיווקית של המהלך כללה, בראש ובראשונה את השקת צ'אט הכתבים, המבוסס על קבוצת טלגרם פנימית, בה חברים כל כתבי ועורכי חדשות 12, ובה הם מתכתבים ומעדכנים בזמן אמת. בצ'אט מתפרסמים עדכונים מידיים ושיחות בין כתבי חברת החדשות.  צ'אט הכתבים אפשר להשיג את שתי המטרות שעמדו בראש המהלך: מיצוב האפליקציה כמהירה ביותר בתחום העדכון וחיבור תוכן האפליקציה לכתבי החדשות המוכרים. בנוסף, נעשה שימוש בתדמית הממלכתית, במוניטין ובאמינות של חברת החדשות כדי לבסס במהירות את התפיסה של האתר החדש כמוביל תחת הסיסמה: "אתר החדשות של ישראל".
הקמפיין הפרסומי הסתמך ברובו על הטלוויזיה והתוצאות לא איחרו לבוא- על פי נתוני חנות האפליקציות וחברת סימיליאר ווב, בחלוף חודש מהשקת המותג, אפליקציית N12 חצתה את רף מיליון ההורדות, ורשמה נתון שיא של 1.4 מיליון כניסות. במהלך כל החודש הראשון מההשקה,   N12הייתה ממוקמת במקום הראשון בחנויות האפליקציות ונתוני הדיגיטל של כל קבוצת מאקו עלו משמעותית (עליה של 83% בנתוני הכניסות בחודש הראשון להשקה). בנוסף, במהלך ההשקה חל גידול בתנועת הגולשים לקבוצת מאקו והיא הפכה להיות במקום הראשון מבחינת נתוני כניסות לעומת יתר אתרי התוכן המובילים.
"אורי רוזן ואבי אטיאס הובילו מהלך השקה חדשני ופורץ דרך בתחומו, שבא לידי ביטוי באופן שבו כל חלקי ההשקה התלכדו למאמץ אחד: לשכנע את הציבור שלכתבי חדשות 12 יש ג'וב חדש, ולצד העבודה שלהם בטלוויזיה, הם התחילו לעבוד בדיגיטל.", נימקו בוועדת איגוד השיווק את הבחירה. "בכך הצליחו השניים לייצר הרגלי גלישה חדשים למאות אלפי גולשים, בתחום שנחשב לשמרני ומיושן וכן להקים בתוך זמן קצר מאד אתר חדשות מוביל ותחרותי בעל סמכות ומעמד".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איזו תחרות יש לn12? רשת הרי ויתרו על דיגיטל
    בדיחה 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אורי רוזן ענק אבסולוטית, אבל אבי אטיאס? יש לו מערכת חדשות שלמה, מלא כסף ואין מתחרים בכרם הדגש הוא לא על החדשות ברשת אלא על שאר התכנים, וחדשות 13 ויתרו על הדיגיטלי מאז האיחוד עם רשת וסגרו את האתר החדש שלהם בצד לא ברור. לא חוכמה להיות ראשון כשאתה לבד בשוק.
    סגור
  • Ynet נשמה
    Ynet כפרה 07/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Ynet אחינו
    סגור
  • 2.
    "שינו את דרך צריכת החדשות".. עפתם יותר מידי
    דני 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי נכנס אחרי השבוע הראשון?
    סגור
  • 1.
    להצלחה אבות רבים
    גלזר 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במקרה הזה 2
    סגור