חדשות

"בממשלה דחו את אישור התקציב ושוב לא ספרו יותר מרבע מיליון נכים"

ציבור הנכים מאס בהבטחות ודיבורי הסרק. את הייאוש, התסכול והמרירות כבר אי אפשר לשמור בבטן. מי שחשב שמאבק ירד מסדר היום, טעה ובגדול. לנו כבר אין מה להפסיד
נאור לביא |  16
מחאת הנכים (צילום דוברות המשטרה ארכיון)
רק לפני שבועות ספורים בפגישה בה נכחתי במשרד האוצר לצד ראשי מחאת הנכים, הובהר לנו באופן נחרץ וחד משמעי כי בתקציב המדינה הקרוב תהיה התייחסות מפורשת לסוגיית הקצבאות - ואלו יועלו מסכום של 3,200 שקל לסכום של 3,700 שקל. אלא שהיום, כאשר אישור התקציב ירד מסדר היום לפחות עד חודש נובמבר, אנחנו כבר מבינים ששוב אנחנו לא נספרים. שוב התברר שהמצב הקשה שלנו לא ממש מעניין את מקבלי ההחלטות.
נכון לעכשיו, אף אחד לא ממש יודע לומר מתי יאושר התקציב, ובינתיים אנחנו נמשיך להישאר תלויים באוויר, בלי סיכוי ממשי לחיות בכבוד. השורה התחתונה היא אחת: קצבאות הנכים נבלעו במאבקים הפוליטיים, ובזמן שהממשלה הרוויחה לעצמה עד קצת שקט, אנחנו נמשיך לשלם את המחיר.
ציבור ענק הכולל כ-250 אלף נכים וכ-1.2 מיליון קשישים כבר לא יכול יותר לשתוק. ההתעלמות המתמשכת ממנו היא בלתי נסבלת. די, שבענו מדיבורים והבטחות סרק, גל חדש של מחאה כבר נמצא מעבר לפינה, והוא יהיה חריף ובוטא. את התסכול, הייאוש, המרירות, ובעיקר האכזבה ממי שאמורים לדאוג לאזרחים ולספק מענה לאוכלוסייה במצוקה כבר אי אפשר לשמור בבטן. המוני נכים הולכים לשטוף את הרחובות, אותנו לא יעלימו. מי שחשב שמאבק הנכים ירד מסדר היום, טעה ובגדול.
נאור לביא
נאור לביא. דובר מחאת הנכים והקשישים בישראל. צילום פרטי 
צריך להבין, תוספת של 500 שקל לקצבאות היא ממש לא מותרות, רחוק מכך. עבור ציבור שנמצא במלחמת הישרדות יומיומית, המשמעות של הסכום הצנוע הזה היא אדירה. בזכותו ניתן יהיה לממן עוד כמה ארוחות. ועדיין, מדובר בטיפה בים מסל ההוצאות השגרתי של כל נכה בישראל. גם התוספת המדוברת לא תדגדג אפילו את הוצאות המחייה שלנו. מה שבטוח הוא שבמצב הקיים לא ניתן להמשיך -הכיסים שלנו ריקים, ורזרבות אין. נכים רבים קורעים תחת נטל של הלוואות ותשלומים, ועם התפרצות הקורונה מצבם הכלכלי רק הולך ומדרדר. 
אני משמש כדובר המחאה המאגדת מספר דו ספרתי של ארגונים העושים ככל שביכולתם לסייע לנכים באופן שוטף ויומיומי, בשקט ובצנעה בלי רעש וכותרות. אנחנו לא מחפשים פרסום ולא תפיחה על השכם, אלא רק לתת אופק לציבור גדול שקולו אינו נשמע. אותנו לא מעניינים המשחקים הקואליציוניים, אנחנו לא ימין ולא שמאל. חוסר הוודאות מסביב רק הולך ומתגבר, ואנחנו זקוקים לסיוע כאן ועכשיו.
המסר שלנו הוא ברור: לציבור הנכים בישראל כבר אין מה להפסיד. השטח מבעבע. אני מזכיר לכולם שממשלה נמדדת בראש ובראשונה בתקופת משבר, והמשבר כאן הוא עמוק. במיוחד עכשיו נדרשת המדינה לייצר פתרונות, זו העת למעשים.  
הכותב הוא דובר מחאת הנכים והקשישים בישראל
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    דובר של מי ?
    אלי בוסקילה 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלאאאס כל אחד ממנה את עצמו להיות דובר או מייצג את הנכים בישראל , אף אחד לא מינה אותך אתה שייך לאירגןן של כמה נכים בודדים דבר בשם עצמך , אירגוני הנכים שבגדו בנו במאבק שהובלתי שדרך אגב אתה לא הית נוכח בהפגנות או החסימות שעשינו בזמנו , אז המאבק היה על קצבה בגובה שכר מינימום לנכים בישראל לא על נדבות כמו קבצנים בצומת , בושה וחירפה ????
    סגור
  • 13.
    תנו לנציג אינטלגנטי שכלית וריגשית לנהל את המאבק. יש 1 ? (ל"ת)
    יצוג הנכים 09/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    נכות
    קלוד 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתח למה שיספו אותנו ממשלה שמנה ובזבזנית שכול אחד מקבל משכורת של אלפים ןאנחנו מתמודדים עם ז3.200שח ועוד מתמודדים עם מללות רקע קשות וגורמי סיכון מרובים מתלבתים כול חודש הזה תרופות לקנות והזה לוותר שלא יעלה לנו יותר מדי כסף לכן אני קורא לציבור הנכים ולתושבי ישראל לא ללכת לקלפי ואנח עוד איש ליכוד.נ. ונדמה לי שהיה מדובר ב5.300שח. ולא תוספת של 500שח
    סגור
  • 11.
    ביזיון הנכים
    סעדיה 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק לרמות אותנו הנכים והזקנים די לשחיתות מספיק לליצנות ולהכשות אחד בפה ואחד בלב רמאים ושקרנים
    סגור
  • 10.
    למספר 5 את זה אתם עושים כל השנה ללא קשר לקצבה,שמאל (ל"ת)
    אביבית 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    עלאק לא ימין ולא שמאל, תקרא פוסטים של מנהלים ונכים
    אביבית 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקבוצות השונות. אותי חסמו בגלל דעות ימיניות בושה.
    סגור
  • 8.
    נכים קצבת נכות כללית
    גלית רונן 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידעתי תמיד שמתוך ליבי אנו נשארים אחורנית לא ההפרשים של שנת 2020 ולא כלום.. הכל סתם הבטחות אנו הנכים שוב נותרנו כפתנרים..לא מספיק המענקים הכאיבו לנו לנכים . איפוא ההפרשים איפוא העלייה בקצבאות למה לחזק כן למובסס כן. ולנו לנכים לא? למה? זה לא פייר..זה לא נתפס לא ניראה לעין? אני לא מאמינה שזה קורה לנו..זה לא נתפס פשוט מאוד. קשה להאמין ...השאלה נשאלת למה? כדי להרוויח עוד שנה אחת על בריאותינו כיום אני חולה יותר.. למה? ..והחזק הבריא המבוסס כן הא?! . נותרנו בזכותכם כפנתרים חולים יותר ממה שאנו חיים מ3217שקל לחודש והכל מיסים בית כלכלה קשה מזון תרופות צרכים מיוחדים...למה למה? זאת השאלה שאני ורבים כמוני שואלים למה אתם הותרנו אותנו לבד כפתנרים..למה..איני מאמינה שזה קורה.. זה לא נתפס,..ולא ניראה לעין.. אני לא מאמינה שביבי נתניהו ייעשה זאת. איני מאמינה..זה לא בא ממנו הוא לא לבד שם יושב והוא רוצה לתת לחזק אותנו אבל יושבים לידו..בכנסת ומשפיעים עליו מלא לתת לחלש לנכים.. ודי זה הוחלט הוא לא אשם מצד אחד ..לא הוא מושפע מיושבים לידו..טוב..זה כואב לנו לנכים אנו לבד נותרנו מאחור כפנתרים חולים יותר..
    סגור
  • 7.
    אבל היה ברור שלא שמים עליכם גם לפני כמה חודשים
    חםחמחם 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם מחכים לאוגוסט, לחום הזה, בשביל למחות????
    סגור
  • 6.
    לעתור לבג"צ מייד גם בזה שיתערבו לא רק בהחלטות
    נכה 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בבקשה ראשי עמותת הנכים נא לעתור לבג"צ לנוכח הרמאות של הממשלה המושתתת הזו הונאת הציבור סחבת ופגיעה קשה בחלשים ביותר
    סגור
  • 5.
    תוספת לנכים
    טל 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בעוד 3 חודשים שיקדימו את הבחירות צריך להזכיר לניבחרי ציבור שהנכים שווים 8 מנדטים לכל נכה אבא אמא שתי אחים וחבר טוב אחד אז תעשו חשבון לבד 250000 נכים כפול 4 תעשו חשבון 1000000 אז לא להתעסק עם הנכים
    סגור
  • בבחירות
    צורי מדר 12/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנכים והזקנים פשוט מטומטמים.הם מצביעים לזה שדופק אותם כבר יותר מ15 שנה.לפני שתי מערכות בחירות,הייתה מפלגה של נכים!!!!ומה עשו המטומטמים הללו? נכון.הצביעו לדיקטטור שכל הזמן מפיל הצעות חוק להיטיב איתם!!!!!ומי זה? בינימין נתניהו הרע!!!!!!!
    סגור
  • 4.
    תוספת לנכים
    טל 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בעוד 3 חודשים שיקדימו את הבחירות צריך להזכיר לניבחרי ציבור שהנכים שווים 8 מנדטים לכל נכה אבא אמא שתי אחים וחבר טוב אחד אז תעשו חשבון לבד 250000 נכים כפול 4 תעשו חשבון 1000000 אז לא להתעסק עם הנכים
    סגור
  • 3.
    ממה שהבנתי אמורים להביא את בתקציב המשלים ב-13 החודש
    מתוסכל 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ככה שאולי עוד שבוע וחצי סוף-סוף יהיו בשורות, למרות שללא אישור בתקציב זה עשוי להיות תקציב משלים ומודה שלא מבין בזה. בכל מקרה, במידת הצורך יש דיון בבג"צ ב-8 לחודש ומקווה שאז ישימו סוף לפארסה. לצערו הרב של הכותב, הנכים לא יוצאים בהמונם ואם היו יוצאים בכמויות/מסות של הדגלים השחורים אז מזמן היו מתייחסים. אפילו התקשורת לא מדברת על העניין ויש כרגע שקט תעשייתי שאינו מטיב למאבק הנכים. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה במאבק וכפי שציינת - גם התוספת העלובה רחוקה מלהספיק ואם לא משבר הקורונה החריף אז היה חובה להתעקש על מינימום ולא לזוז מכך מילימטר. בנוסף, יש לזכור שההצעה להשוואת הקצבאות שלהם נפלה בשנים קודמות על בקושי 1-3 קולות נדמה לי פעמיים והדבר העצוב בכך שחלק הצביעו כנגד צו מצפונם במשמעת קואליציונית. ולא להגיד שאתם לא ימין או שמאל זה חלק מטעות המאבק שלכם, מכיוון שמה לעשות שאם מסתכלים על השמות שהצביעו נגד הנכים פעם אחרי פעם זה כמעט תמיד מפלגות הימין האנטי חברתיות. השמאל/מרכז כמעט תמיד מצביע בעד (מלבד שמולי הצבוע והזיקיות של כחול-לבן) ולכן יש למקד את הבעיה במדיניות השלטון שמרעיבה את הנכים והשקופים.
    סגור
  • 2.
    דובר על שכר המינימום 5300 שקל.
    זיו 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה ההתקפלות מפני דברים צודקים וחוקיים . נכה הוא לא חצי בן אדם . והמדינה צריכה לעמוד בהתחיביותיה התרגיל הכלכלי שהתחיל בפגיעה בציבור הנכים ב.2003 על ידי ביבי נתניהו כשר אוצר . צריך להפפסק עכשיו ולאלתר . המדינה והאזרחים כולם מפסידים הון בגלל העוול העושק והסבל שהם גורמים
    סגור
  • 1.
    ממשלה שדואגת רק למי שהם רוצים. בושה בבחירות הם יבינו טו
    יורם כהן ירושלים 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לביא נאור היקר אני הרחתי שהם הולכים לפגוע שוב בנכים. כי הדתיים מאיימים עלהם. ואנו יושבים ומאמינים להם הכל. ידעתי שעושים צחוק מאיתנו. שבורא עולם התחשבן איתם ראש השנה וכיפור בפתח כל אחד בא יומו. מי שחושב שאפשר לצחוק עלינו הם טועים בהחלט. אני לדעתי יושבים להם כל יום במשרדים שלהם כמו שהדתיים דוחקים אותם באיומים כך נעשה גם אנחנו. אתם לא יוצאים משם עד שהכסף הכנס לבנק לכולם. בושה לממשלה חסרת רגשות ולב לנכים. אנשים נכים וזקנים על כסא גלגלים ואנו חסרי אוכל ותרופות. תפנימו להם יש הכל השבע לא מרגיש את הרעב. הגיע הזמן להפתיע אותם לעשות סוף. כואב לי שיכאב להם. אמן??????????????
    סגור
  • נכים
    אין עוד מלבדו 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולםם טובים בלדבר..כשאיציק שמולי ישב כחבר כנסת הוא בירבר וקישקש נגד הממשלה. היום כשר הוא מתנהג אותו דבר..קשקשנים עלובים . העולם גלגל הגיע הזמן לצאת לרחובות לצערי אנחנו אנשים חולים אבל במדינה שלנו רק בכוחניות מבינים..ואני אומר לשרים ולנתניהו תפסיקו לעבוד עלינוגם אנחנו בני אדם ולא סוג ב!!!!
    סגור