חדשות

קיבלתם קנסות בקורונה? כך תדעו אם אתם זכאים לחנינה

הנשיא ריבלין ושר המשפטים ניסנקורן הודיעו על מתווה חנינה במסגרתו ייבחנו בקשות להקלה בקנסות של אזרחים שנקלעו למצב כלכלי קשה בשל הקורונה. ריבלין: "בשעה זו מדינת ישראל צריכה להושיט יד לבניה ובנותיה"
אנגלינה יוסים |  3
ראובן (רובי) ריבלין (צילום Getty images Israel)
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ושר המשפטים, אבי ניסנקורן, הכריזו השבוע על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה. ריבלין כתב באינסטגרם כי "בשעה זו מדינת ישראל צריכה להושיט יד לבניה ובנותיה ולהיחלץ לעזרתם של אלה שמצאו את עצמם בן לילה במערכת כלכלית על החיים". לאחר מכן פירט על הזכאים להגיש בקשה לחנינה "אם צברתם חובות בגין קנסות שהוטלו עליכם בעבר ונקלעתם למצב כלכלי קשה בצל משבר הקורונה, פנו אלינו דרך אתר בית הנשיא, בדקו את זכאותכם והגישו בקשה להקלה בקנסות". ריבלין סיכם במסר מחזק: "אנחנו נעבור את התקופה הזו יחד". במסגרת המתווה לא יבחנו בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת הגבלות נגיף הקורונה, אלא רק בקשות להקלה בקנסות אחרים למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה. לא תינתן חנינה כללית גורפת. החנינות יינתנו רק בעקבות הגשת בקשת חנינה ושקילת כל מקרה לגופו, לאחר קבלת חוות דעת מהגורמים המוסמכים בעקבות הגשת בקשת חנינה מסודרת.   מתן חנינה יישקל לעומדים בתנאים המקדימים: ראשית על הקנסות שהוטלו להיות בעקבות הליך פלילי, תעבורתי או מנהלי. בנוסף, המתווה לא יחול על קנסות שהוטלו בגין הפרת הגבלות הקורונה, זאת בשל האינטרס הציבורי באכיפת ההוראות למניעת התפשטות המגיפה. עוד נדרש כי הפונה לא הורשע בחמש השנים האחרונות (החל מה-1 באוקטובר 2015, הפונה פנה להסדרת חובו בשנתיים האחרונות (החל מה-1 באוקטובר 2018), כנגד הפונה לא תלויה ועומדת חובת תשלום פיצוי לנפגע עבירה.     שר המשפטים, אבי ניסנקורן, אמר כי "משבר הקורונה הביא להשלכות כלכליות קשות. אלו שנקלעו לחובות לפני המשבר ובעקבותיו, מתקשים כיום לפרנס את עצמם ואת משפחותיהם. חובתנו לעשות ככל שניתן על מנת לסייע לאותם חייבים להחזיק את הראש מעל המים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נשיא שבעצמו עבר על חוקי הקורונה, נותן חנינות לאחרים
    ניב 10/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו מדינה הזויה. נשיא שציפצץ על החוק, אמר לכולנו לא לפגוש את המשפחה, ואז ירד מהבמה והלך לפגוש את משפחתו. כן, ההזויה זה, שעדיין מכהן כנשיא, עוד קיבל מנדט לתת חנינות לאחרים. זה החתול ששומר על החלב. פשוט לא ייאמן איזו מדינה מטופשת.
    סגור
  • 2.
    זכאים לחנינה
    דנה 09/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת זה מה שאני קוראת תתנו חנינה מקנסות .אז למה אתם נותנים בכלל? זהו אחד מכלי ההתראה שעובד ועכשיו אתם נותנים פטור. מה קורה פה ?
    סגור
  • 1.
    מכבדים אותך ואני מבקשת שתכבד בהתאם תודה
    מ 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין לך מעצורים אין לך מעצורים וגם לא יהיה לך מעצורים....
    סגור