חדשות

שר האנרגיה שטייניץ חתם על חוקת פורום הגז המזרח תיכוני

בטקס שנערך בזום, חתמו שרי האנרגיה של מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרשות הפלסטינית על החוקה - במטרה להתחיל לקדם את הפעילות המשותפת ביניהן. שטייניץ: "ברכת הגז מביאה לנו גם שיתוף פעולה אזורי ראשון מסוגו עם חוזים לייצוא שלו ב-30 מיליארד דולר"

מערכת ice | 
שר האנרגיה שטייניץ חותם על ההסכם (צילום מתוך חשבון הטוויטר של השר שטייניץ)
שר האנרגיה יובל שטייניץ חתם על חוקת פורום הגז המזרח תיכוני (East Mediterranean Gas Forum) שייסד יחד עם עמיתו המצרי טארק אל-מולה. הטקס שהיה אמור להתקיים בקהיר, נערך בזום, וסימל את סיום שלב גיבוש הפורום ופתיחת השלב יישום וקידום הפעילות המשותפת.
בטקס השתתפו שרי האנרגיה של המדינות החברות בפורום – איטליה, יוון, קפריסין, ירדן, הרשות הפלסטינית, ישראל ומצרים, כמו גם שגרירי מדינות שמעוניינות להצטרף ליוזמה כמשקיפות, בהן צרפת כחברה, וארצות הברית והאיחוד האירופי כמשקיפות.
לאחר החתימה כתב שטייניץ: "חתמתי הבוקר יחד עם שרי האנרגיה של מצרים, איטליה, יוון, ירדן, קפריסין והרשות הפלסטינית על חוקת פורום הגז האזורי שיזמתי יחד עם מקבילי המצרי טארק אל-מולה. ברכת הגז מביאה לנו גם שיתוף פעולה אזורי ראשון מסוגו עם מדינות ערב ומדינות אירופה, עם חוזים לייצוא גז כחול לבן לירדן ומצרים בסכום של כ-30 מיליארד דולר וזו רק ההתחלה. החזון הופך למציאות".
 
פורום הגז המזרח תיכוני קם כיוזמה משותפת של שטייניץ ושל שר האנרגיה המצרי אל-מולה, על רקע תגליות הגז הטבעי בים התיכון. בשנה וחצי האחרונות פעל משרד האנרגיה עם המדינות החברות להקמת הארגון ולגיבוש החוקה, שנחתמה בינואר 2020. במשרד האנרגיה מקווים שכינון הפורום יסייע לקדם את פרויקט צינור הגז "איסט-מד", שיאפשר לישראל לייצא גז טבעי לאירופה.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה