חדשות

הכנסת אישרה מתווה סיוע לפושטי רגל: פריסת חוב רחבה יותר ומניעת עיקולים

במליאה אישרו הצעת חוק שתאפשר לדחות עד 30 ימים את המועד בו ניתן לנקוט הליכי גבייה נגד חייבים בהוצאה לפועל. כמו כן, ישונה הסדר התשלומים כך שיהיה ניתן לשלם חוב במשך תקופה של עד 24 חודשים
מערכת ice |  1
אבטלה בתקופת הקורונה (צילום pixabay, unsplash)
מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת "חוק ההוצאה לפועל" – שיאפשר להאריך מועדים והקלות בהליכי הוצאה לפועל בעקבות משבר הקורונה. 28 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים. מטרתה של הצעת החוק היא לתמרץ תשלום של חובות וחזרה של חייבים לפעילות כלכלית, כדי למנוע מאנשים שנקלעו למשבר, להידרדר למשבר כלכלי חמור וארוך.
לפי הצעת החוק, ייקבעו בהוראת שעה הסדרים שיחולו בהוצאה לפועל ויתנו מענה לצרכים שנוצרו בתקופת הקורונה. בין היתר, תינתן דחייה של 30 ימים עד למועד שניתן לנקוט בו הליכי גבייה נגד החייב.
בנוסף, הצעת החוק כוללת הסדר תשלומים שנועד להביא לתשלום החוב בתקופה של עד 24 חודשים, תוך הפחתת העלויות בתיק ואי נקיטת הליכי גבייה נגד החייב, הקפאת ביצוע של צווי הבאה, תפיסות רכבים ועיקול מיטלטלין, ומתן סמכות לרשם ההוצאה לפועל לאחד מיוזמתו את תיקי החייב בהוצאה לפועל.
בשבוע שעבר דווח בחדשות 12 כי המשבר הכלכלי שנובע מהתפרצות נגיף הקורונה וכן הסגר הראשון הקפיצו בעשרות אחוזים את מספר בני האדם שהכריזו על פשיטת רגל. בחודש אוגוסט נרשמו 1,805 פשיטות רגל - עלייה של 52% ביחס לאוגוסט 2019, ובחודש יולי נרשמו 2,285 פשיטות רגל - עלייה של 48% ביחס ליולי 2019.
בתוך כך, נתוני הכונס הרשמי לחודש יוני 2020 העידו על עלייה חדה בבקשות לחדלות פירעון של יחידים בהשוואה לחודש יוני 2019. לפי הנתונים, ביוני האחרון הוגשו 2,038 בקשות חדלות פירעון, לעומת 1,165 ביוני אשתקד – עלייה של כ-75%. נתון מדאיג נוסף הוא שפי שלושה יותר עסקים בתחום המסעדנות הגישו בקשה לחדלות פירעון, בהשוואה ליוני אשתקד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנשים טובים סדרה וגם רעים (ל"ת)
    דני מימון 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור