חדשות

"דין הפגנות כדין תפילות": ח"כים בליכוד מאיימים להתנגד לתקנות החדשות

ברקע הכוונה לסגור את בתי הכנסת כחלק מהידוק ההגבלות, ח"כים בליכוד מאיימים לא להצביע בעד הידוק הסגר אם יאושרו ההפגנות בזמן שתיאסר תפילה בבתי הכנסת. נתניהו: "בהפגנות הכל מותר, חייב להפסיק עם הפארסה הזו". עופר שלח תמך: לעצור את ההפגנות עד סוף הסגר
מערכת ice |  1
הפגנות בבלפור (צילום אילן שניג)
ברקע הדיונים בקבינט הקורונה על החמרת ההגבלות, התפתח עימות בממשלה סביב סוגיית ההפגנות מול התפילות בבתי הכנסת. בממשלה דנו האם לסגור את בתי הכנסת בתקופת החגים בשל הרגישות שבדבר, מה שעורר מייד את תגובת שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) שהתנה את סגירת בתי הכנסת בעצירת ההפגנות בבלפור הגורמות להתקהלויות של אזרחים רבים. 
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא לראשונה בנושא ואמר: "במשך זמן רב נמנעתי. אחרי ששמעתי את המומחים שטוענים כי התקהלויות זו סכנה עצומה לבריאות הציבור זו חובתי להתייחס. כל הציבור נדרש לקיים הגבלות ורק קבוצת מפגינים מוחרגת מהכלל. מותר ללכת לכותל רק אם גרים במרחק קילומטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מרחבי הארץ. בהפגנות הכל מותר". בהמשך אמר נתניהו: "הפארסה הזו חייבת להיפסק". 
נתניהו זכה לתמיכה במהלך מצד ח"כ עופר שלח מהאופוזיציה (יש עתיד), שכתב בטוויטר כי "אין דבר צודק יותר מהמחאה נגד ראש ממשלה מושחת וכושל. ואין דבר מוצדק יותר מעצירת ההפגנות ההמוניות נגדו ברגע הקריטי הזה. מי שהמטרה יקרה לליבו צריך להגיד עכשיו: עוצרים עד סוף הסגר, ממשיכים בדרכים אחרות". 
ברקע הדברים, גם ח"כים מוועדת החוקה איימו להתנגד לתקנות החדשות במידה ולא יתקיים דין הפגנות כדין בתי הכנסת. הח"כים שלמה קרעי, אריאל קלנר ואסנת מארק מהליכוד דורשים גם הם שוויון מוחלט בהחלטות - אם ייסגרו בתי הכנסת, יש לאסור גם הפגנות. 
נזכיר שעל הפרק הידוק ההגבלות על המשק, בשל התחלואה הגוברת. ביממה האחרונה דווח על כ-3,858 חולים נכון לשעה 12:30 (22.9), ו-668 חולים קשה. בממשלה דנים על סגירת בתי הכנסת גם במהלך יום כיפור, מהלך שצפוי לגרור התנגדות רבה גם מקרב החוגים החרדיים. 
בנוסף, לפי המלצת גמזו, בקבינט הקורונה יכריעו על צמצום את המגזר הפרטי ב-50% והעברת המגזר הציבורי למתכונת חירום. כמו כן ידונו באיסור התקהלויות באופן מחמיר יותר, סגירת השווקים ואכיפה מוגברת במקוואות ובבתי הכנסת. 
הדיונים נמשכים בעיקר סביב סוגיית ההפגנות מול התפילות. אך טרם התקבלה הכרעה בנושא. נתניהו הצהיר כי החלטות יתקבלו ביממה הקרובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז מי בדיוק קובע את ההגבלות אם כל הקואליציה מתנגדת?
    גל 09/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומתי בדיוק ביבי, אביר המוסר והצדק, יחתום על הסדר ניגוד עניינים בעניינו? להתלונן על כך שכל מי שעסוק בתיקיו נמצא בניגוד עניינים הוא ידע לזעוק ולהפיץ זאת בתקשורת הממוסדת והלא-ממוסדת.
    סגור