חדשות

העימות בין הליכוד לכחול לבן: הדיונים על הסגר הכללי התנהלו בטונים גבוהים

עימותים בין הליכוד לכחול לבן ברקע הדרישה להגביל תפילות והפגנות עד 20 בני אדם ובמרחק 1 ק"מ מהבית. כחול לבן מוכנים לתמוך בסגר מלא בלבד ולא רק על הגעה לבלפור, נתניהו: "אי אפשר לקיים סגר עם הפגנות"
מערכת ice | 
נתניהו וגנץ (צילום לע"מ)
שרי קבינט הקורונה אישרו אמש (רביעי) סגר החל משישי הקרוב, שיכלול את כל המגזרים במשק למעט שירותים חיוניים. הדיונים בנושא הרחבת הגבלות הסגר התנהלו בטונים גבוהים. העימותים התרחשו עקב הדרישה להשוות איסור על הפגנות בבלפור לתפילות בבתי הכנסת, ובפרט ביחס לתפילות ביום כיפור בפרט. הליכוד טענו כי נתניהו דואג לבריאות לבין חברי כחול לבן שטענו כי מדובר בניסיון למנוע את ההפגנות.
נתניהו שנמנע עד עכשיו מלהתייחס להפגנות, אמר כי "אי אפשר לקיים סגר עם הפגנות, זו לא סוגייה מינורית".
כחול לבן מוכנים לאסור את ההפגנות בצמוד לאיסור על פתיחת בתי כנסת, אלא שנתניהו היה רוצה להגביל את ההפגנות לפרק זמן ארוך יותר. גנץ התערב בוויכוח בין חברי כחול לבן והליכוד ואמר למפלגתו: "עצרו את הדיון חסר הפרופורציות ותתעקשו על טובת האזרחים". היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי לנוכח המצב ניתן לאסור את ההפגנות, אך במידה ויהיה מדובר רק בהפגנות הן צפויות להיתקל בהתנגדות מצד האזרחים.
חברי כחול לבן הגיעו לדיון מתוך ידיעה כי נתניהו רוצה לאסור לחלוטין הגבלות ותפילות - במהלך הדיון התברר לחברי כחול לבן כי לא מדובר בסגר כללי, כפי שהסכימו טרם הדיון, אלא הגבלת מרחק. מה שלא יאפשר הגעה לבלפור אך יאפשר תפילות בבתי הכנסת. 
נתניהו דורש להדק את הסגר, ייתכן שההנחיות החדשות והמחמירות ייכנסו לתוקף החל מיום שישי. בין ההגבלות שנבחנות: סגר כללי, סגירת ענפים נרחבים במשק, סגירת נתב"ג בחגים ותפילות והפגנות עד 20 בני אדם ובמרחק 1 ק"מ מהבית.
ביממה האחרונה אותר מספר שיא של 6,923 נדבקים חדשים ו-43 בני אדם נפטרו מהנגיף. בתוך כך, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אמר כי יוצג בדיון קבינט הקורונה "מתווה מצומצם לתפילות והפגנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה