חדשות

ראשי המגזר העסקי והמסעדנים לממשלה: "סגר מהודק יחסל אותנו"

שרי קבינט הקורונה החליטו על סגר במסגרתו יסגרו כלל מקומות העבודה למעט חיוניים. המגזר הפרטי דורש להשאיר 30% מהמשק פתוח, כפי שהיה בסגר הראשון. בעלי המסעדות קוראים לאפשר משלוחים
אנגלינה יוסים |  1
מסעדה סגורה (צילום unsplash)
"סגר מהודק יחסל את המגזר העסקי לצמיתות": שרי קבינט הקורונה אישרו אמש (רביעי) סגר מלא החל משישי הקרוב ולמשך 16 ימים עד שמחת תורה, שיכלול את כל המגזרים במשק למעט שירותים חיוניים. כלל מקומות העבודה ייסגרו מלבד מקומות עבודה חיוניים שיוחרגו, בשונה מהסגר הראשון בחודשים מרץ-אפריל שאז פעל במתכונת של 30%.  שר האוצר, ישראל כ"ץ התנגד להחלטה על סגירת העסקים, כעת המסעדנים וראשי המגזר העסקי קוראים לממשלה "להשאיר 30% מהמשק פתוח ולאפשר משלוחים".
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, קרא לממשלה להשאיר את השירותים החיוניים וגם את שאר העסקים במתכונת של 30% פעילות. "מדובר בעסקים שאין בהם התקהלויות ואין שום סיבה לסגור אותם. המשק חייב להמשיך להזרים חמצן. סגר מהודק יחסל את המגזר העסקי לצמיתות", אמר אמיתי.
יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר אמר כי "להחמרת הסגר ישנן השלכות ברורות ומיידיות - הרס הפעילות העסקית ושחרור מידי של עובדים לביתם החל ממחר".  ד"ר תומר הסביר כי "לא נוכל להמשיך לשלם שכר בתנאי סגר מלא, ואנו צופים כי אחוז האבטלה בישראל יזנק לשיאים חדשים".
"אם רוצים שהכלכלה הישראלית תשרוד את הסגר השני, יש להבטיח את פעילותם של כל ענפי המשק במתכונת מצומצמת ולאפשר למנוע המשקי להמשיך לפעול", אמר ד"ר תומר. בנוסף תומר קרא לממשלה להחריג לחלוטין גם בסגר זה את התעשייה וההייטק מהמגבלות, "התעשייה וההייטק עובדים כבר למעלה מחצי שנה במתווה מקצועי שמצמצם משמעותית הדבקות ובידודים במקומות העבודה ומבטיח את המשך הסחר והיצוא של ישראל, כמו גם שומר על המדפים מלאים".
מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד, תומר מור הוסיף כי "ענף המסעדות כולו קוראים לממשלה לשמור על משלוחי האוכל מהמסעדות כפי שהיה בסגר פסח!". מור הסביר כי "המשלוחים אינם מדבקים וזה הוכח מיום הראשון למשבר הקורונה, אין כלל סכנה במשלוחים! המסעדות בישראל מספקות כיום מענה חיוני למגוון אוכלוסיות אשר מזמינות ומקבלות באמצעות שליחי המסעדות אוכל חם וטרי מדי יום. דבר שאינו מהווה סיכון בריאותי ואיני פוגע ביעילות הסגר".
לדברי מור, המסעדות לא פריווילגיה אלא צורך חיוני לבני אדם רבים, "אנשים אשר עקב מגבלות פיזיות אין ביכולתם לבשל, קשישים ואנשים בודדים, כאלה שלא מנהלים משק בית ואשר מזמינים משלוחי אוכל הביתה. וכמובן - צוותים רפואיים בבתי חולים, צוותי חרום במד"א ואחרים, להם אנו שולחים אוכל במקרים רבים, כתרומה וכהבעת תודה מכל הלב".
עוד הוסיף מור כי "עבור חלק נוסף מהציבור (אלה אשר נמצאים כרגע בבית), משלוחי האוכל מהמסעדות מסייעים להימנע מהסיכון של הדבקות בווירוס , בעת היציאה לסופרמרקט לצורך קניית מוצרי מזון".
"בפן הכלכלי המשלוחים ישאירו מסעדות רבות מהפריפריה פתוחות, משכך חייבים להמשיך ולקיים את משלוחי האוכל מהמסעדות, כי זו הדרך הנכונה, היעילה והשפויה לכל כך הרבה אנשים. את המשלוחים האלה אסור להפסיק!", סיכם מור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לחלק מהמסעדנים....כל אחד מגיע זמנו
    בני ב 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לחלק מכם. בביתם מחירים פסיכים. הגשת אוכל פלצני. יין במחיר בשמים. בירה ששוה את משקלה בזהב. הבנתם מרמת מחירים גבוהה בלי לתת ממש תמורה ( שרימפס בפיתה....). יצרתם דאווין של יוקרה, חוויה, מאורע מכל עגבניה שהגשתם. כל אחד מגיע יומו.
    סגור