חדשות

יום כיפור תחת סגר: זמני צאת הצום; ואיך מתפללים במסגרת ההגבלות?

צום יום כיפור יחל סביב השעה 18:00 ויימשך עד מחר מעט אחרי 19:00. ברקע העלייה הגבוהה בתחלואה, הממשלה אישרה מתווה תפילות מיוחד בהתאם למודל הרמזור, אך ממליצה שלא להגיע לבתי הכנסת. נתניהו: "תתפללו בחוץ - ונשמרתם לנפשותיכם"
מערכת ice | 
כיפור (צילום pixabay, ויקיפדיה)

יום כיפור ייכנס הערב (א') סביב השעה 18:00 וייצא מחר מעט אחרי 19:00, ברקע המלצת הממשלה לנסות ולהימנע מתפילות בבתי הכנסת בשל העלייה הגבוהה בתחלואה בקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לציבור המתפללים שלא להגיע לבתי הכנסת השנה: "מבקש מכם מה שביקשו הרבנים, מה שביקש חברי אריה דרעי, כראש ממשלת ישראל שמתפלל כל יום כיפור בבית הכנסת, אל תלכו השנה לבתי הכנסת, תתפללו בחוץ - ונשמרתם לנפשותיכם", הצהיר נתניהו. 

לפי המתווה המיוחד שאושר על ידי משרד הבריאות, מהערב ב-17:00 ועד מחר ב-20:00, יתקיימו בבתי הכנסת תפילות במתכונת מצומצמת. לפי ההנחיות, מותר להגיע לתפילה עד קילומטר ממקום המגורים. בשטח פתוח יש להתפלל בקפסולות של עד 20 איש, עם שמירה על מרחק בין הקפסולות וסימון פיזי. יש לשמור על מרחק של כיסא ריק בין מי שלא גרים יחד. כמו כן, התפילות יתקיימו ללא הגשת מזון.

במבנה סגור יש צורך בהושבה במתחמים ובקפסולות קבועות. יש להציב מחיצות ניילון ולשמור מרחק בין המתחמים. יש לשמור על מרחק של שני כיסאות ריקים בין מי שלא גרים יחד. יש להציב של עם מספר המתפללים המותר, גודל המקום וכללי הפעלתו. גם במקרה זה, לא תותר הגשת מזון.
ביישובים אדומים, גודל כל קפסולה יעמוד על עד 10 בני אדם. עד 30 בני אדם לשתי הכניסות הראשונות, ולכל כניסה נוספת 20 בני אדם. באזורים שאינם אדומים גודל קפסולה יעמוד על עד 25 בני אדם. עד 50 בני אדם לכל כניסה למבנה. בכל מקרה, מספר המתפללים במבנה לא יעלה על יחס של אדם אחד לכל 4 מ״ר משטח המקום המיועד לתפילה.
הגבלות הסגר המהודק
כזכור, ישראל מצויה תחת סגר מהודק, שנכנס לתוקף ביום שישי בצהריים וצפוי להימשך עד ל-11 באוקטובר. במסגרת הסגר הממשלה קבעה שורת הגבלות חדשה. 
יציאה ממקום המגורים
מותרת יציאה ממקום המגורים למרחק של עד 1,000 מטרים בלבד. ניתן לצאת מעבר לטווח ה-1,000 מטרים לאחת מהמטרות הבאות: הגעה של עובד/חייל למקום עבודתו, הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, קבלת טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה ויציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי.
כמו כן, מותרת יציאה לכנסת/להפגנה/להליך משפטי/לתרומת דם, ומותרת היציאה להשתתפות בהלוויה או ברית, לשם טיפול חיוני בבעלי חיים. מותרת יציאת דיירים במסגרות רווחה, בעלי מוגבלות, לביקורים אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה, וביקורים של בני המשפחה במסגרות. מותרת יציאה של בני משפחה מדרגה ראשונה לאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים (לבקשת שר הביטחון בני גנץ).
תפילות
לפי הנחיות משרד הבריאות, אין לערוך תפילות בתוך בתי הכנסת בתקופת הסגר הכללי (למעט ביום כיפור, כאמור). מנייני תפילה יתקיימו רק בשטח הפתוח ובהשתתפות של עד 20 איש. ניתן יהיה להגיע להתפלל רק במניינים שנמצאים במסגרת הגבלת המרחק של קילומטר ממקום המגורים.
הגבלות במרחב הציבורי
חל איסור התקהלות - עד 10 אנשים במבנה ו-20 בשטח פתוח. יש לשמור מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ככל הניתן. מספר נוסעים ברכב יהיה עד שלושה אנשים, למעט אנשים הגרים יחד, ונוסע נוסף בכל ספסל אחורי שקיים ברכב.
הגבלות על מסחר
חל איסור על פתיחת עסקים ומקומות הפתוחים לציבור (כולל מסחר, מסעדות, בריכות שחייה, מכון כושר, מספרה, מכון יופי, מקומות בילוי ופנאי, בתי מלון) וכן קבלת קהל במקומות עבודה. אין הגבלה לעובד להיכנס לעסק, שלא לצורך פתיחה לציבור.
מי שיוחרגו הן חנויות חיוניות: חנויות מזון, אופטיקה, בית מרקחת ומוצרי היגיינה, מוצרים לתחזוקת הבית, מכבסה, מוצרי תקשורת ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים. מותרת קבלת קהל במקומות עבודה חיוניים, לגבי שירות חיוני שלא ניתן לקבל מרחוק (למשל שירותי דואר או בנק).
הגבלת נסיעה בתחבורה הציבורית
באוטובוס עירוני בקו שירות - 32 נוסעים. באוטובוס בין-עירוני בקו שירות 30 – נוסעים. באוטובוס מפרקי (אקורדיון) בקו שירות – 50 נוסעים. במיניבוס – 50% מהמספר הקבוע ברישיון הרכב. ברכבת ובכרמלית – 50% ממספר המושבים. בהסעה מיוחדת באוטובוס – 30 נוסעים. במונית - הנהג ונוסע אחד נוסף או הנהג ושני נוסעים, אם אחד הנוסעים הוא אדם הצריך ליווי (לא כולל מי שגרים במשותף).

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה