חדשות

טראמפ על תחקיר הניו יורק טיימס: "פייק ניוז"

תחקיר של העיתון העלה כי נשיא ארה"ב לא שילם מס במשך 10 שנים, אלא דיווח על הפסדים כבדים בעסקיו בגינם קיבל פטור ממיסים. התחקיר חשף כי היו לו הכנסות בגובה מאות מיליוני דולרים בשנים אלו. טראמפ הגיב: "פייק ניוז" 
מערכת ice | 
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום Shealah Craighead, הבית הלבן, pixabay)
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לא שילם מס הכנסה פדרלי ב-10 מתוך 15 השנים האחרונות, בעיקר בגלל שדיווח כי סיים את השנה בהפסדים - כך דיווח עיתון הניו יורק טיימס. בשנתו הראשונה בבית הלבן שילם 750 דולר נוספים. עוד עלה מהתחקיר כי טראמפ שילם 750 דולר מס הכנסה פדרלי בשנת 2016, השנה בה נבחר לנשיאות וגם בשנה שאחריה, 2017. לאחר הפרסום הגיב טראמפ לדיווח וכינה אותו "פייק ניוז", מונח בו הוא מרבה להשתמש ואף להתנגח בעיתונאים בעזרתו. 
הנשיא טראמפ נמצא בעיצומו של קמפיין בחירות, ולפי הסקרים העדכניים נמצא כי סיכוי גבוה שיפסיד. הפסד בבחירות לנשיאות ארצות הברית יתורגם למאות מיליוני דולרים שטראמפ יפסיד. בנוסף מרחפת מעל ראשו ביקורת מצד רשות המיסים האמריקנית, אשר בוחרת את לגיטימיות החזרי מס בשיעור של 72.9 מיליון דולר שקיבל לאחר שהצהיר על הפסדים עצומים. פסיקה שלילית מצד רשות המיסים האמריקני יכולה לעלות לו ביותר מ-100 מיליון דולר.
טראמפ הרוויח 427.4 מיליון דולר בשנת 2018 מתכנית הריאליטי שלו "המתמחה", והשקיע את הכסף במימון עסקים אחרים שבבעלותו בהם מגרשי גולף.  הניו יורק טיימס הראה כי טראמפ השקיע יותר כסף מזומן בחברותיו מאשר הכניס. התחקיר מעלה חשד לפיו טראמפ לא דיווח על כל ההכנסות שלו אלא השקיע אותם מחדש בעסקיו כדי שיווצר רושם של גירעון בסוף שנת המס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה