חדשות

"הארכת הסגר תכפיל את הנזק הכלכלי למשק"

נתניהו רוצה להאריך את הסגר בעוד שבועיים, לחודש. המשך הסגר בעוד שבועיים מוערך ב-12.5 מיליארד שקל. להב: "ממשלת ישראל חייבת לחשוב יצירתי ולתת מענה מיידי לכל עצמאי ובעל עסק שיושב בבית ללא יכולת להתפרנס"
אנגלינה יוסים |  3
נשיא להב עו"ד רועי כהן (צילום לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב (שני) כי ערך דיונים על תוכניות העבודה להתמודדות עם נגיף הקורונה, במסגרתה עלה כי יש להכין תוכנית פעולה לטיפול ב-1,500 חולי קורונה קשים החל מה-1 באוקטובר. במקביל דווח כי נתניהו רוצה להאריך את הסגר בעוד שבועיים, לחודש ימים. בנוסף תיתכן הגדלה בפעילות בשוק העבודה בעוד כשבועיים.
עו"ד רועי כהן - נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, אמר כי "מחישוב של מכון המחקר למאקרו כלכלה עלות הסגר עד ה-11 באוקטובר תהיה 13.6 מיליארד שקל, המשך הסגר בעוד שבועיים מוערך ב-12.5 מיליארד שקל נוספים, דהיינו סך הכול עלות של 25.1 מיליארד שקל למשק. זאת בהנחה שהסגר נמשך עד ה-25 באוקטובר. לצערי התרענו מראש שהסגר הזה יהיה ארוך משבועיים ואין כל היערכות כלכלית של הממשלה למהלך וההשלכות ההרסניות של סגר של חודש ימים על מגזר העצמאים והעסקים בישראל".
נשיא להב הוסיף כי "כל המומחים המקצועיים בעד סגר גמיש ואחראי תוך שמירת האיזון בין המצב הבריאותי למצב הכלכלי. עכשיו אנו שומעים מראש הממשלה על כוונה להמשיך את הסגר למשך חודש, המשמעות היא הרת אסון לכלכלה בכלל ולעצמאים ולעסקים הקטנים בפרט". 
עו"ד כהן סבור כי "ממשלת ישראל חייבת לחשוב יצירתי ולתת מענה מיידי לכל עצמאי ובעל עסק שיושב בבית ללא יכולת להתפרנס". זאת כיוון ש"אי אפשר להפקיר אותם לגורלם שוב ושוב". להב דורשים מענק פיצוי "מיידי בחשבונות הבנק עוד השבוע, הודעה על מעבר למודל חל"ת גמיש או משלים ועצירת כל ההלוואות והוראות הגבלת חשבונות בנק, תשלום ימי הבידוד על חשבון המדינה ,הגיע הזמן שנפסיק להיות שפני הניסיונות של הממשלה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סגר
    אלכס 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף נגיע לנכות כלכלית נפשית ובריאות שלא מקורונה. אין מה לעשות צריך סגר מתון. מי שיתפגר זה אשמת האזרחים הלא מציאותיים בסדר לא מציאותי.הדין נחרץ ,עם פח.אין מחר.גם לא מחרתיים.
    סגור
  • 1.
    מי מקבלים את ההחלטות ההזויות האלו???
    אזרחית מן השורה 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח אחרי כמה חודשים נקבל עוד 750 שקל מסכנים!!!
    סגור
  • מהי כוונתך?
    מצחיק משהו 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטות הזויות ניתנות ע'י הממשלה והעומד בראשן, ראש ממשלתך הלא נבחר מר נתניהו. הוא החליט שאם הוא יורד למטה, הוא לוקח איתו את כל אזרחי ישראל, שנאמר: תמות נפשי עם פליתשים"
    סגור