חדשות

יולי אדלשטיין: "אין סיכוי שהסגר יוסר מיד לאחר שמחת תורה"

ברקע הדיווחים על כוונת הממשלה להאריך את הסגר, שר הבריאות התייחס בראיון ברשת ב' לתוכנית להמשך ולהפקת הלקחים מהגל הראשון: "היציאה תיעשה באופן הדרגתי ואחראי. הסגר בהחלט יימשך, אם כי יהיו הקלות מסוימות"
מערכת ice |  1
יולי אדלשטיין (צילום ארז חרודי – עושים צילום)
ברקע העלייה הגבוהה בתחלואה והדיווחים לפיהם הממשלה מתכננת להאריך את הסגר, התייחס הבוקר (ג') שר הבריאות יולי אדלשטיין בראיון ברשת ב' לתוכנית היציאה מהסגר ואמר כי "אין סיכוי שהסגר יוסר מיד לאחר שמחת תורה". זאת, למרות שזהו המועד שאותו הציבה הממשלה ליציאה מהסגר.
עוד הסביר אדלשטיין כי הלקחים מגל הקורונה הראשון הופקו. "היציאה מהסגר תיעשה הפעם באופן הדרגתי ואחראי. לא יעזרו הלחצים. הסגר בהחלט יימשך, אם כי יהיו בו הקלות מסוימות. צריך להתרגל לרעיון שאנחנו הולכים לחיות עם הקורונה לא מעט זמן".
אמש הודיע ראש הממשלה נתניהו כי במסגרת דיונים שערך בנוגע להתמודדות עם הנגיף, עלה שיש להכין תוכנית פעולה לטיפול ב-1,500 חולי קורונה קשים החל מה-1 באוקטובר. במקביל, כאמור, דווח כי נתניהו רוצה להאריך את הסגר בעוד כשבועיים - לחודש ימים.
עוד הצהיר נתניהו שהממשלה ממשיכה להכין את מערכת הבריאות לחורף, והסביר שנקבעו שלושה שלבים להמשך ההתמודדות עם הקורונה: סגר, שחרור הדרגתי לשגרת קורונה עם בדיקות מהירות, וחיסון.
עו"ד רועי כהן, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, אמר כי מחישוב של מכון המחקר למאקרו כלכלה עלות הסגר עד ה-11 באוקטובר תהיה 13.6 מיליארד שקל, המשך הסגר בעוד שבועיים מוערך ב-12.5 מיליארד שקל נוספים, ובסך הכול עלות של 25.1 מיליארד שקל למשק. זאת בהנחה שהסגר נמשך עד ה-25 באוקטובר.
"לצערי התרענו מראש שהסגר הזה יהיה ארוך משבועיים ואין כל היערכות כלכלית של הממשלה למהלך וההשלכות ההרסניות של סגר של חודש ימים על מגזר העצמאים והעסקים בישראל", אמר עו"ד כהן. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תזכרו שהסגר היא רק על הציבור החילוני
    יצחק 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והציבור החרדי ממשיך את החיים כרגיל. אתם בסגר בגלל שהממשלה מפחדת מהחרדים, והמשטרה מפחדת להיכנס לשכונות החרדיות לאכוף את החוק, כדי שלא יאשימו אותם באנטישמיות
    סגור