חדשות

לילה של הפגנות ועשרות עצורים ברחבי הארץ; טענות לאלימות קשה מצד המשטרה

עשרות אלפים יצאו לצמתים סמוך למקום מגוריהם כשהם מניפים דגלים ושלטי מחאה וקוראים להתפטרות הממשלה. בתל אביב ובירושלים הותקפו מפגינים. המשטרה עצרה 37 מפגינים במוקדים שונים
שרון טל |  3
תקיפת מפגינים ומעצרים בתל אביב (צילום רשתות חברתיות, רגב עברון)
עשרות אלפי ישראלים יצאו להפגין אמש (שבת) בצאת חג הסוכות, כשהם מניפים דגלים וקוראים להתפטרות הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו. הם הגיעו לצמתים סמוך למקום מגוריהם כשהם מניפים שלטי מחאה וחלקם דגלים שחורים. הפעם, ריכוז ההפגנות היה בתוך הערים, בשונה מהשבועות הקודמים בהם התרכזו בצמתים ראשיים ובגשרים וסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור. המשטרה עצרה 37 בני אדם במהלך ההפגנות.
ההפגנות בתוך הערים הגיעו לאחר שקבעה הממשלה הגבלת הפגנות עד קילומטר מהבית, במטרה למנוע התקהלויות ומתוך שאיפה להוריד את רמת התחלואה. בארגון הדגלים השחורים טוענים כי הערכות מינימליות שלהם סופרות למעלה מ-100 אלף מפגינים ביותר מאלף מוקדים ברחבי הארץ.
במהלך הערב דווח על מפגינה שהותקפה ברמת החייל בתל אביב ואף דיממה מהאף.  כמו כן דווח על מקרים נוספים ברחבי הארץ. כך לדוגמה, נראה אדם תוקף מפגין בירושלים.
 
בכיכר הבימה בתל אביב דווח על מעצרים של מפגינים, וסרטונים שהופצו ברשת מראים חלק מרגעי המעצר, תוך קריאות של המפגינים "בושה". המשטרה ממשיכה בפעולות האכיפה תוך טענות גם לאלימות מצד חלק מהמפגינים. מפגינים רבים דיווחו על אלימות קשה ו"אכיפה" אגרסיבית מצד המשטרה. 
קרדיט: רגב עברון
מתנועת 'עומדים ביחד' נמסר: "יצאנו הערב להפגין בכל הארץ, בהתאם להנחיות בטווח של קילומטר מהבית, נגד הממשלה שהפקירה אותנו וגררה אותנו למשבר נורא, בריאותי וכלכלי. הדרישה שלנו פשוטה: גם בריאות וגם פרנסה. כשסוגרים את מקומות העבודה בלי תוכנית כלכלית, הם אומרים לנו לבחור בין הבריאות שלנו ללשים לחם על השולחן. כדי שנוכל לעבור את המשבר, הממשלה חייבת לתת לנו ביטחון כלכלי. על מנת שזה יקרה, אנחנו חייבים לצאת ולהיאבק. אנחנו, האנשים שחיים כאן, נוכל להוציא אותנו מהמשבר הזה. אנחנו קוראים לציבור הרחב לצאת ולהצטרף אלינו בהתאם להנחיות - כי מגיע לנו גם בריאות, וגם פרנסה". 
בתוך כך, ביקורת רבה הובעה על ההחלטה בוועדת החוקה בסוף השבוע שלא לאפשר פתיחת עסקים קטנים עד 10 אנשים, דבר שיכשיר הפגנות. חברי כנסת רבים מהאופוזיציה יצאו נגד ההחלטה, שפוגעת אנושות בבעלי העסקים הקטנים שבסך הכל רוצים לעבוד לפרנסתם. במגזר העסקי קראו להילחם בהחלטה המקוממת. 

הפגנות בצומת קניון גבעתיים, בצאת השבת. צילום: שרון טל
לילך ספיר, מאיחוד המחאות: "יש פה תשעה מיליון אזרחים שמרגישים בכיסם ובבריאותם ובחירותם שמשהו כאן לא בסדר. כבר חצי שנה שהקורונה איתנו והניהול לא. איש בממשלה כבר לא מנסה אפילו להסתיר את זה שההחלטות כולן הן פוליטיות. עסקים קטנים של פחות מעשרה עובדים כבר כמעט קיבלו אישור לעבוד, בהסכמה רחבה של קואליציה ואופוזיציה עד שמישהו העיר את תשומת ליבם של המחליטים שעסקים קטנים זה בסדר בריאותית לפתוח אבל זה מפיל את תוקף ההחלטה להגביל הפגנות ומיד אסרו גם על עסקים קטנים לעבוד. הסגר התחיל לפני שבועיים אבל בלי שום פיצוי כאילו הבנקים מחכים בסבלנות להכנסות שאינן. העם אולי עם דעות שונות לגבי מה כן אבל מסכים פה אחד שמה שעכשיו זה ממש לא. ויש לנו עיניים לראות ולקרוא שזה יכול וצריך להתנהל אחרת לגמרי. אנחנו נתפלל בכל מקום ונפגין בכל מקום. כל חמישי ושבת, כל אחד בקילומטר שלו ובשכונה שלו. יש הפגנות קטנות ויש הפגנות גדולות אבל העוצמה היא ברורה: מדן ועד אילת כולנו יחד בקריאה אחת: תתחילו לנהל ותתחילו לראות אותנו בהחלטות שלכם". 
בדרך לבחירות רביעיות?
אתמול (ו') התפטר שר התיירות אסף זמיר, תוך שהוא מאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי קבלת ההחלטות של הממשלה בראשותו נובעת משיקולים פסולים ואישיים. ראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע כי יפעל לקדם מינוי פרקליט מדינה, על אפו וחמתו של נתניהו, וזאת כשהמילה "בחירות" שוב הופכת רלוונטית יותר ויותר.
היעדר תקציב מדינה יוביל ככל הנראה בדצמבר הקרוב לקביעת מועד לבחירות חדשות, זאת במידה וחילוקי הדעות בממשלה לא יגיעו לכדי פשרה. האזרחים שיוצאים כבר חודשים ארוכים לכבישים ולצמתים ביקשו ממשלה מתפקדת, אך ממשלת הליכוד-כחול לבן שהתכנסה על הנייר לניהול משבר הקורונה, מתגלה כצפוי כבלתי מתפקדת וכזו, כפי שזועקים אזרחים רבים, שמה בראש מעייניה שיקולים פוליטיים ופסולים על פני שיקולים ענייניים שיוציאו מהבור העמוק את הכלכלה והחברה הישראלית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בחירות (ל"ת)
    גולדי 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יאיר נתניהו (ל"ת)
    אהרן דרעי 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פרקו את המפגינים עד שיעזבו את הארץ
    איציק 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה ניפטר מכל הבעיות במדינה גם כאלה שהיו לפני הקורונה
    סגור