חדשות

זורק דלי על ילד ועוצר אותו: ברחוב החרדי זועמים על המשטרה

יממה לאחר הביקורת הגדולה על המשטרה וטענות כי אינה אוכפת מספיק במגזר החרדי, כוחות רבים הגיעו למוקדים שונים וביצעו מעצרים כלפי מפרי הנחיות. בעקבות התיעוד, המשטרה הורתה על חקירת מח"ש
שרון טל | 
המשטרה פשטה על המוקדים החרדיים (צילום חיים גולדברג, טוויטר)
כוחות משטרה רבים הגיעו היום (א') לערים החרדיות וביצעו אכיפה מסיבית כלפי המגזר החרדי. בתיעודים שהופצו ברשת נראים כוחות משטרה שפועלים לבצע אכיפה אגרסיבית, לעיני עשרות אם לא מאות חרדים שמנסים למנוע זאת מהם וקוראים להם לשחרר את העצורים.
באחד התיעודים שהופץ נראים כוחות משטרה מנסים לבצע עיכוב או מעצר של אדם. בתיעוד אחר מבית"ר עילית נראה שוטר זורק דלי על ילד חרדי, ואז עוצר אותו כשלמעלה מ-5 שוטרים מאבטחים מפני הסובבים שקוראים להם לעזוב את הילד. סביר להניח כי לזריקת הדלי אירוע מקדים, אך אין הדבר מצדיק את זריקת הדלי או כל חפץ אחר על אזרח.
המשטרה עצרה אמש למעלה מ-40 מפגינים במוקדים שונים ברחבי הארץ, בעיקר בתל אביב. שם, הובעה כלפי המשטרה ביקורת רבה וטענות לאכיפה אגרסיבית ואלימה. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראים מעצרים קשים של אזרחים שהגיעו למחות נגד הממשלה, מה שהוביל לקנסות במקרה הטוב, ולמעצרים אלימים במקרה הרע.
קרדיט: רגב עברון
ביקורת נוספת שהובעה כלפי המשטרה היא שאינה מטפלת באופן שווה בהפרות ברב המגזר החרדי, כך בשל תיעודים בהם נראים עשרות מתפללים בבתי הכנסת ובסוכות. הדבר הוביל, יממה לאחר מכן למבצע רחב היקף לאכיפת הפרת ההנחיות במגזר החרדי, ככל הנראה כניסיון להתגבר על הביקורת.

חיים גולדברג, כתב וצלם האתר החרדי "כיכר השבת", שיתף את התיעודים בטוויטר וכתב: "זה ילד, משטרת ישראל מאבדת את זה לגמרי".-
במשטרה הגיבו בטוויטר: "בהמשך לתיעוד שהופץ מהפרות הסדר בביתר עילית - במהלך פיזור עשרות מתקהלים הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים וחשוד שנצפה משליך בלוק לעבר רכב משטרתי נעצר. לצד זאת, אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר, הנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם לכך, מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה