חדשות

סקר: הרוב חושבים שגילה גמליאל צריכה להתפטר; מה הסיכוי שזה יקרה?

לאחר שהתגלה כי השרה להגנת הסביבה הפרה את ההנחיות, ערך מכון דיירקט פולס סקר ושאל את האזרחים האם עליה להתפטר, לספוג סנקציות, או שיש להסתפק בהתנצלות. לעומת מה שחושב הציבור, כנראה שהשרה לא תשלם את המחיר במשרתה
שרון טל |  12
גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה (צילום רפי קוץ לעמ)
סקר שפרסם מכון הסקרים דיירקט פולס, בא לבחון את דעת הציבור נוכח הפרת ההנחיות המתמשכת מצד מספר נבחרי ציבור, האחרונים בהם השרה להגנת גילה גמליאל, וח"כ של יש עתיד מיקי לוי. כזכור, אמש נחשף כי גמליאל הפרה את הנחיות הסגר ובילתה את החג בחיק משפחתה בטבריה, אף שהיא מתגוררת בתל אביב. במסגרת זאת אף התפללה בבית הכנסת מה שככל הנראה הוביל לכך שנדבקה בקורונה. עוד נטען כי השרה גמליאל שיקרה בחקירתה האפידימיולוגית במטרה לכסות על עקבותיה.  
לאחר הביקורת הרבה והקריאות להתפטרותה של גמליאל, הוציאה השרה להגנת הסביבה התנצלות: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".   
בנוסף לשרה גמליאל שכאמור הפרה הנחיות, נחשף אמש כי גם ח"כ מיקי לוי מ"יש עתיד" הפר את ההנחיות וביקר בסוכה של בנו, למרות ההוראה הברורה שאסור, זאת בזמן שמאות אלפי אזרחים קיימו את חג הסוכות לבד. הדבר הוביל לסיום תפקידו בוועדת הקורונה.
בהמשך לכך, מפרסם היום (ג'), מכון דיירקט פולס סקר שנערך בו נשאלו המשתתפים כיצד יש לנהוג בנבחרי הציבור שהפרו את ההנחיות. האם על השרה גמליאל להתפטר, לספוג סנקציות או שהתנצלות מספיקה?
המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור מהדורה ראשונה, בתאריך ה- 6 באוקטובר 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 519 משיבים בוגרים (18+) מקרב כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.
תוצאות הסקר העלו כי 66% מהמשיבים (שני שלישים), חושבים כי על השרה גמליאל ונבחרי ציבור מפרים אחרים, צריכים להתפטר. 23% מהמשיבים השיבו כי יש להטיל סנקציות, ו-10% בלבד סברו שהתנצלות מספיקה במקרה זה.

נתונים: דיירקט פולס
אלא שלמרות מה שחושב הציבור, לא השרה גמליאל וכנראה גם לא נבחרי ציבור אחרים צפויים לשלם מחיר על מעשיהם. במקרה של גמליאל, הנחשבת לאישה בעלת השפעה בליכוד וקבלנית קולות, פיטוריה עשויים לפגוע בכוחה המנדטורי של המפלגה במקרה של בחירות (שהולכות ומתקרבות), כך שסביר להניח שראש הממשלה נתניהו לא יפטר אותה.
השאלה הנותרת היא כיצד מצפים מקבלי ההחלטות מהאזרחים למלא אחר ההנחיות, אם הם, שאמורים לשמש דוגמה אישית, לא עושים זאת בעצמם?
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    היא מוכנה לשלם את הקנס! רמז לכך שלא תמיד משלמת קנסות? (ל"ת)
    אישה דגולה! 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הבוסית
    יוני 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרה נתניהו שהיא כידוע זו שמנהל את המדינה לא תיתן לפטר את גילה
    סגור
  • 9.
    בושה וחרפה
    טוהר 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשלטון מתוקן היא היית עפה.אבל בשלטון מושחת ומשחית היא עוד תהיה סמל המדינה.מושחת יותר,מתקדם יותר.
    סגור
  • 8.
    גילה גמליאל
    ענת 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חייבת להיטפתר במאה אחוז.ואם לא אז לפטר אותה מייד
    סגור
  • 7.
    גועל
    משה 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גמליאל הביתה גם ככה את לא עושה כלום. איכות הסביבה או איכות ההדבקה?
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    גילה גמליאל
    המלאך 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו שרה בממשלת ישראל ?? גמליאל נחשבת בציניות "השרה המעופפת" שיאנית הטיסות לחו"ל עח"ש מיסי הציבור,במהלך שלוש שנים המעופפת הזו טסה לחו"ל לא פחות מ 26 !!! פעימים כאילו שהכנסת מצויה ועובדת מעבר לים,,, השרה להדבקת הסביבה,הרי העא חלק מאותה הממשלה הרקובה ששלחה מדינה שלמה לסגר שריסק טוטאלי את כלכלת המדינה שיצרה מיליון מובטלים חדשים משפחות ואנשים התרסקו,,, תודה רבה השרה גילוש,חוצפנית,
    סגור
  • 5.
    כולם שם מפירים מביבי שרה אבנר מיקי שתיקח פריקי
    שרה הפרצוף של הליכוד 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הממשלה כול כך מלוכלכת למה שתתפטר הליכלוך שם כול כך מבואס. ששום רפש לא יכול לנקות את עור הצבי. 14 העם בלי ראש ממשלה. 14 שנה אין מנהיגים רק צפון אפריקאים עם הצהלולים. 14 שנה ביבי לא מגיש תקציב ממה הוא מפחד לגירעון או מילד שמחלק כספים בלי לדעת מה הוא עושה ביבי הרסת כול חלקה טובה במדינה ליד שימך בדפי ההיסטוריה יהיה כתוב סנילי. רוח מי הוא ההבטחות שלך עפות מעד אתה לא זוכר לא יודע יש דיור מוגן גאבוטינסקי רמת גן
    סגור
  • 4.
    נוכלת
    הדסה 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גילה גמליאל נוכלת שקרנית מדופלמת צריך להעיף אותה מהממשלה היא לא ישרה בכלל למה שתשב ותשקר את העם כולם בסדר והיא פועלת ההיפך איזה דוגמא היא נותנת גם ככה לא עושה כלום מאשר להחזיק כיסא בממשלה הזאת ולתת גובים לכל המשפחה שלה להכניס אותם לעבודה ולקבל משכורת של שרה כל חודש על השקרים שלה ליופי מהר רמאית תיתבייש לך
    סגור
  • צודק
    צביקה מחדרה 10/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שכתב הבחור מס 4 צןדק
    סגור
  • 3.
    גילה גמליאל
    בני 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי היא צריכה ללכת לפרקליטות לתת יד לליאת בן ארי ושניהם הבייתה
    סגור
  • 2.
    כמו שאמרה "לא צריך להצמד למילה הכתובה" (ל"ת)
    אורה 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    גילה גמליאל - נוכלת
    חיותה כהן 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עליה להתפטר - ולא - שיפטרו אותה מתפקידה. היא נוכלת, נהנית ממנעמי השילטון, התנאים הנפלאים, השכר הגבוה, ולא נותנת שום תמורה או התנהגות נאותה.
    סגור