חדשות

הסכם תעופה היסטורי: ישראל תוכל לטוס מעל המרחב האווירי של ירדן

ההסכם יקצר משמעותית את זמני הטיסה למדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק ויביא לחיסכון בדלק ולהפחתת פליטת המזהמים. שרת התחבורה מירי רגב: "שוב אנו פורצים גבולות חדשים והפעם באוויר"
שרון טל |  1
טיסות (צילום pixabay)
הסכם היסטורי בין ישראל וירדן: שתי המדינות חתמו היום (ה') על הסכם המאפשר לחצות בטיסות את הקו האוויר של המדינות, דבר שיקצר משמעותית את זמני הטיסה במזרח התיכון ולמדינות אסיה ואירופה. 
על ההסכם חתומות רשויות התעופה האזרחיות ורשות שדות התעופה בישראל ובירדן. זהו סיומו המוצלח של מו"מ שהחל כבר לפני מספר שנים, אך הואץ והושלם רק לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירות וקבלת האישור ההיסטורי לטיסות מישראל בשמי סעודיה.
מדובר בסיום מו"מ מוצלח בין הצדדים שהחל כבר לפני שנים, וצבר תאוצה הודות להסכם מול איחוד האמירויות וקבלת האישור לטיסה מעל שמי סעודיה. 
פרי נוסף של ההסכם הוא חיסכון אדיר של חברות התעופה בדלקים בשל קיצור מרחק הטיסה, וכן הפחתת פליטת המזהמים לאוויר. נתיבי הטיסה במרחבים האווירים של ישראל וירדן ייפתחו מדי ערב בין השעות 23:00-06:00 ובסופי שבוע יוארך הטווח ל-12 שעות. 
"שוב אנו פורצים גבולות חדשים והפעם באוויר", אמרה שרת התחבורה מירי רגב. בזכות ההסכם, מדינת ישראל משתלבת יותר ויותר במרחב. אנו פותחים דרכים חדשות לשיתוף פעולה תחבורתי, כלכלי ומדיני עם מדינות החולקות איתנו גבולות ואינטרסים דומים ושותפות לחזון השלום האזורי ומקווה שבקרוב נוכל לבשר על התפתחויות נוספות", סיכמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסכם תעופה עם ירדן
    עזרא דותן 10/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כטייס לשעבר אני יכול לספר לכולם שכבר שנים טסנו מעל ירדן ונחתנו בעמן וכאשר הנתיבים היו סגורים בארץ בגלל תרגילם של חיל האוויר הטיסות לאילת היו מתבצעות מעל ירדן עד אילת ומטוסים של ירדן בטיסות מערבה היו עוברים מעל בו גוריון וגם נוחתים בנמל התעופה בן גוריון כך שההסכם הזה דומה במהותו להסכם עם האמיריות וכמו שאומר צחי הנגבי זה חרטא
    סגור