חדשות

התחבורה הציבורית חוזרת, העסקים הקטנים ימשיכו לחכות

האוטובוסים יחזרו לפעול במתכונת כמעט מלאה כבר ביום ראשון הקרוב, אך במגזר העסקי זועמים על ההחלטה לדחות את פתיחת העסקים: "אין סיבה בריאותית לא לאפשר לעסקים הקטנים עד 10 עובדים להמשיך לפעול, מלבד החשש מחידוש ההפגנות בבלפור"
שרון טל |  3
משבר הקורונה (צילום freepik)
במשרד התחבורה הודיעו היום (ה') על החזרת התחבורה הציבורית לפעילות מלאה כולל קווים בין עירוניים, החל מיום ראשון הקרוב. אולם, כל אוטובוס יוכל להכיל עד 50% מהתפוסה בלבד, דבר שקל מאוד להגדיר, קשה מאוד לייצר בשטח. כך, אזרחים רבים דיווחו בשבועות האחרונים כי האוטובוסים מלאים למרות הסגר, ולא ניתן לשמור על ההנחיות בפועל. 
 
בעקבות הירידה היחסית בתחלואה לכ-4,117 אתמול (ד'), הוחלט להתחיל לבחון את חזרת המשק לשגרה. בשלב הראשון, התחבורה הציבורית בימי חו"ל תפעל עד השעה 20:00, וזמני הפעילות יורחבו בהתאם להערכת מצב על פי נתוני התחלואה. רוב הקווים הבינעירוניים, לא יפעלו במהלך שישי-שבת. 
 
ביום שלישי הקרוב תתקיים הערכת מצב נוספת עם הפרויקטור גמזו וקבינט הקורונה, ובמידה והתחלואה תאפשר זאת, תישקל חזרה הדרגתית לשגרה של המשק. 
 
בינתיים, האריכה הממשלה את הגבלות הסגר במקומות העבודה בשבוע נוסף. נשיא ארגוני העצמאים (לה"ב), עו"ד רועי כהן, מסר ל-ice בתגובה להחלטה: "ממשלת ישראל מנותקת מהמציאות. העסקים הקטנים הפכו בני ערובה! זה לא נתפס, שאחרי שיש ביקורת כמעט גורפת של שר האוצר ושרים רבים אחרים וכן חברי קואליציה ואופוזיציה בוועדת החוקה שוב הממשלה מאשרת כמעט פה אחד להותיר לשבוע נוסף את ההחלטה ההזוייה לסגור את העסקים הקטנים עד 10 עובדים ללא קבלת קהל בעוד מותרת התקהלות של 10 אנשים במקום סגור, אין סיבה בריאותית לא לאפשר לעסקים הקטנים עד 10 עובדים להמשיך לפעול, מלבד החשש מחידוש ההפגנות בבלפור היות ואז כבר לא יהיה מצב חירום ורק נתון זה ולא שום נימוק אחר עוצר את ההחלטה לבטל הגבלה זו". 
 
"הממשלה איבדה את דרכה, באיזה מדינה מתוקנת קושרים הפגנות עם פרנסה וקיום כלכלי, העסקים קורסים ובמקום להושיט להם יד מורידים גיליוטינה על מקור פרנסתם. העצמאים והעסקים הקטנים הפכו רשמית לכלי משחק של הממשלה, אין מה להתפלא שבעלי העסקים נדחקים לקיר ופונים לפעולות יאוש של פתיחת העסק למרות ההגבלות, חייבים לעצור את מחול השדים הזה". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי יסע אם הכל סגור? או שזה רק לדו"חות? (ל"ת)
    יצחק 10/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חוצפה
    אראל 10/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי ייפחו הקניונים
    סגור
  • 1.
    רק ביבי יכול.
    Mt 10/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקרה נמשיך לבחור ביבי. כי אנחנו עם חכם.
    סגור