חדשות

לקראת הכרעה על ההגבלות: הקבינט ידון בשלבי היציאה מהסגר

הקבינט צפוי להתכנס הבוקר לדיון על שלבי היציאה מהסגר הכוללים פתיחה של המסחר כבר בשבוע הבא. המתווה המסתמן דורש ירידה משמעותית בתחלואה לצורך המשך פתיחת המשק, אך נראה שלמתווה, בעלי העסקים כבר לא מוכנים לחכות 
שרון טל | 
סגר בחגים
קבינט הקורונה יתכנס הבוקר (ב') לדיון על פתיחת המשק ושלבי היציאה מהסגר. אחד המכשולים המשמעותיים הוא החזרת מערכת החינוך, מחשש תביא לעלייה מחדש בתחלואה. 
על פי המתווה המסתמן, שלבי היציאה מהסגר יהיו במרווחים של שבועיים אחד מהשני כדי לאפשר הפקת לקחים והידוק בהתאם לנתוני התחלואה. השלב הראשון ליציאה מהסגר יחל ביום ראשון הבא (18.10), תיפתח מערכת החינוך לגילאי 0-6, ומקומות עבודה ללא קבלת קהל. התנאי לכך הוא עד 2,000 נדבקים ביום, שיעור חיוביים נמוך מ-10% ושיעור חולים קשים נמוך מ-3%.
השלב השני, המתוכנן ל-1.11, יכלול פתיחת של מערכת החינוך לכיתות א'-ד' וקבלת טיפול ברפואה משלימה, בתנאי לפחות מ-1,000 נדבקים ביום. השלב השלישי (15.11), דורש עד 500 נדבקים ביום, מה שיוביל לפתיחת עסקים עם קבלת קהל והחזרת המסחר לפעילות. גם צימרים ובתי תפילה יורשו להיפתח.
המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר מתוכננים להיפתח רק בעוד יותר מחודש וחצי (29.11), בתנאי שעד אז, רמת התחלואה תרד לפחות מ-250 נדבקים ביום, ושיעור החיוביים יקטן מתחת ל2%.
כל שלב הוא בעל מרווח של שבועיים, כך שהשלב החמישי, הכולל פתיחת בריכות ובתי מלון, מתוכנן ל-13.12, בתנאים הזהים לשלב הרביעי. כך גם השלב השישי, שכולל את החזרת מערכת החינוך במלואה ב-27.12.
בשלב השביעי, ענפי התרבות והפנאי צפויים לחזור רק ב-2021, ב-10 בינואר, בתנאים הדומים לשלבים 4-6. שבועיים לאחר מכן (24.1) יחזרו גם השמחות באולמות וגני האירועים, ואולי בפברואר (7.2) כבר נוכל לחזור גם לאיצטדיונים. יש לציין כי מדובר בתאריכים משוערים בלבד, שנתונים לשינוי בהתאם לתנאי התחלואה. בערים "אדומות" - מערכת החינוך תישאר סגורה לכל אורך השלבים, סגר מלא יוטל על מוקדי תחלואה גבוהים.

בקרב העצמאים וגם בקרב רשתות המסחר, הסבלנות פקעה. אתמול (א') עשרות אלפי עסקים קטנים החליטו לפתוח בניגוד להנחיות, מה שהביא גם הכרזה מצד איגוד רשתות המסחר והאופנה, להכריז על היערכות לפתיחה כבר בשבוע הבא, תוך הבהרה: "לא נוכל לעמוד במתווה הקיצוני של משרד הבריאות".
ביממה האחרונה התגלו 1,609 מאומתים בלבד, מתוך כ-22 אלף בדיקות שבוצעו, 7.7% חיוביים מסך הבדיקות. 823 ישראלים מאושפזים במצב קשה, ו-224 מונשמים. מדובר אמנם בירידה בתחלואה, אך בקבינט הקורונה חוששים שמא החזרת המשק תוביל לעלייה נוספת, וחלילה שלא נגיע לסגר שלישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה