חדשות

הממשלה אישרה: מענק סיוע לנכים בהיקף של כמיליארד שקל

הממשלה אישרה את הסיוע שיינתן כמענק בשתי פעימות בחודשים אוקטובר ודצמבר. עלות המהלך כמיליארד שקל. שר הרווחה שמולי: "המהלך מדגיש את ההכרח להעביר תקציב ל-2021"
שרון טל | 
מענק סיוע לנכים בהיקף של מיליארד שקל (צילום פייסבוק ישראל כץ)
הממשלה אישרה מענק סיוע לנכים בהיקף של כ-940 מיליון שקל, שיינתן בשתי פעימות בחודשים אוקטובר ודצמבר. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, אחוזי הנכות ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים.
גובה המענק משתנה בהתאם לסוג הקצבה, אחוז הנכות ומספר חודשי הזכאות לקצבה במהלך שנת 2020. כך לדוג' זכאי קצבת נכות כללית לאורך כל שנת 2020, בעל 100% נכות יזכה למענק בגובה 2,280 שקל.
כאמור, במסגרת התיקון לחוק הביטוח הלאומי בשנת 2018 נקבע מתווה להעלאת קצבאות הנכות שאמור היה להגיע לסיומו עד שנת 2021. לאור זאת, ובמטרה לסייע לאוכלוסיית הנכים בימים אלה, נקבע המענק כתחליף חד פעמי, עד לתום הסדרת הפעימה השנייה.  
שר הרווחה איציק שמולי: "אישרנו עתה בממשלה את מענק הנכים. זכות אדירה כשר הרווחה להוביל את ההחלטה הזו ביחד עם האוצר ולקיים עד תום את ההתחייבות שנתתי לציבור הנכים, בעיקר בתוך המשבר החברתי הקשה הזה. אני שמח שדרישתי לכלול כמה שיותר קבוצות נכים, כולל ילדים נכים וקשישים נכים, התקבלה כדי שאף אחד לא יוותר מאחור. אני מודה לבני גנץ על הגיבוי המלא וההחלטה להעלות זאת ללא עיכוב לאישור הממשלה כדי לסייע לנכים מיידית. ועדיין, צריך לומר ביושר, המהלך מדגיש את ההכרח לגבש ולהעביר תקציב לאלתר לשנת 2021, על מנת להבטיח שהקצבאות תועלנה באופן קבוע ונוכל להרחיבן לציבורים נוספים כמו הקשישים".
שר האוצר ישראל כ״ץ: "הצבתי את הסיוע לנכים בראש סדר העדיפויות התקציבי, ואני שמח שהיום הממשלה מאשרת את החוק בסך מיליארד שקלים כדי להעבירו לכנסת ולאפשר לציבור היקר הזה לקבל בקרוב את התשלומים המובטחים. אני מודה לרה״מ בנימין נתניהו על התמיכה והסיוע בהעברת החוק. נוסיף לחבק את הנכים ולתת להם את כל הסיוע הנדרש גם בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה