חדשות

לאחר כחמש וחצי שנים: מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל התפטר מתפקידו

עדיאל שמרון הודיע לשר השיכון המיועד יצחק כהן ולשר לשעבר ליצמן על סיום תפקידו,  ומועד עזיבתו ייקבע בשבועות הקרובים. בתקופתו קודמו מהלכים להגדלת היצע הדיור, בהם תוכנית מחיר למשתכן וחתימה על עשרות הסכמי גג עם רשויות מקומיות

יואב איילון | 
עדיאל שמרון (צילום יוטיוב/ מרכז השלטון המקומי בישראל)
עדיאל שמרון, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, הודיע לשר השיכון המיועד יצחק כהן, ולשר לשעבר וסגן השר המיועד יעקב ליצמן, על סיום תפקידו לאחר כחמש וחצי שנים. זאת, ברקע חוסר היכולת לממש את תוכניות הדיור ושפל בשיווקי קרקעות לבנייה על ידי הרשות. מועד פרישתו של שמרון יסוכם בשבועות הקרובים.
שמרון, שמכהן בתפקיד מעל לקדנציה שלמה, סייע בין היתר ליישם את מדיניות הממשלה בתחום הדיור והנדל"ן ובתקופת כהונתו הפכה הרשות לזרוע היזמית של הממשלה בתחום התשתיות והפרויקטים הלאומיים. שמרון קידם מהלכים להגדלת היצע הדיור, בהם תוכנית מחיר למשתכן וחתימה על עשרות הסכמי גג עם רשויות מקומיות. 
בהודעה שפורסמה מטעם רשות מקרקעי ישראל כתב שמרון כי "לאחר כחמש וחצי שנים בתפקיד לאומי מאתגר, הודעתי לשר ולסגן השר המיועד על כוונתי להמשיך לאתגר הבא. אני שמח שעלה בידי לקדם את היעדים המשמעותיים של הרשות כפי שהוצגו בתוכניות האסטרטגיות הרלוונטיות, לרבות ובעיקר הגדלה משמעותית של היצע הדיור והפיכת הרשות לשומרת הסף של קרקעות המדינה".
עוד כתב שמרון: "אני מבקש להודות לרב ליצמן על שיתוף הפעולה במהלך החודשים האחרונים, לשר האוצר לשעבר משה כחלון על הגיבוי ולעובדי הרשות, שעושים מאמץ רב כדי להגביר את היקף שיווקי הקרקעות בישראל. הודעתי שאמשיך בתפקיד ככל שיידרש כדי לשמור על תפקודה התקין של הרשות". 
השר לשעבר ליצמן מסר: "עדיאל ואני עבדנו יחד רבות בשנים האחרונות. כבר במערכת הבריאות היו לנו שיתופי פעולה רבים, ביניהם הסכם תל השומר להגדלת היצע הדיור באזור המרכז, שדרוג בית החולים ומהלכים נוספים. עדיאל סייע רבות בגיבוש המדיניות החדשה לדיור במחיר מופחת ובהעברתה במועצת מקרקעי ישראל. למרות שבחר אחרת, אני מקווה שנמשיך לראותו תורם למדינה בתפקידים נוספים". 
שר השיכון המיועד יצחק כהן מסר: "הכרתי את עדיאל עוד מימיי כחבר כנסת. כסגן שר האוצר, עבדנו יחד כדי להוציא אל הפועל את מדיניות משרד האוצר ומטה הדיור. רשות מקרקעי ישראל היא גוף חשוב ומשפיע ברמה הלאומית על ענף הנדל"ן וענף התשתיות ועדיאל הפך אותה למשמעותית עוד יותר. בשם ממשלת ישראל אני מבקש להודות לו, ובטוחני שהוא ימשיך לתרום לציבור באתגר הבא שלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה