חדשות

שר האוצר הודיע: תקציב 2021 יובא לאישור הממשלה בדצמבר

ברקע המאבק בין הליכוד לכחול לבן בנושא, השר כ"ץ הודיע שבכוונתו להגיש את תקציב 2021 לאישור הממשלה רק בסוף השנה, ולאשר אותו בכנסת בפברואר. במפלגה של בני גנץ תקפו: "גרירת העברת התקציב תביא להורדת דירוג האשראי ולקריסת הכלכלה הישראלית"

יואב איילון |  2
ישראל כ"ץ (צילום מסך קשת 12)
ברקע ההתכתשויות בין הליכוד לכחול לבן בסוגיית תקציב המדינה, הודיע שר האוצר ישראל כ"ץ כי בכוונתו להביא את תקציב 2021 לאישור הממשלה רק בחודש דצמבר, בניגוד לעמדתה של כחול לבן. בנוסף, הודיע כ"ץ שיביא את תקציב 2020 לאישור הממשלה בשבוע הבא, כמו גם את חוקי ההסדרים לקידום הרפורמות במשק.
בהודעה שפרסם, כתב כ"ץ כי "בתקופה זו נדרשת יציבות כלכלית לצד רשת הביטחון ותוכניות הסיוע שפועלות היטב, ולכן אין צורך להמתין ל-23 בדצמבר כדי להעביר את תקציב 2020, וניתן להעביר במהירות את התקציב המבוסס על התקציב ההמשכי בסך 411 מיליארד, אותו אישרו הממשלה והכנסת".
עוד מסר שר האוצר: "​הנחיתי את צמרת האוצר להאיץ את העבודה על תקציב 2021 כדי להגישו לאישור הממשלה כבר בתחילת דצמבר ולאשרו בכנסת עוד במהלך חודש פברואר. אני קורא לכל הגורמים לנתק את עניין התקציב מכל המחלוקות הפוליטיות ולסייע בהעברתו המהירה למען חוסנו של המשק ולטובת אזרחי ישראל". 
בכחול לבן תקפו את המהלך וטענו כי "הליכוד מנסה לצייר תמונת מצב שקרית שבה העברת תקציב של שנה שמסתיימת תיתן מענה אמיתי לאזרחים המשוועים ליציבות כלכלית. גרירת העברת תקציב 2021 תביא להורדת דירוג האשראי של ישראל ולקריסה של הכלכלה הישראלית".
כאמור, ההודעה של כ"ץ מגיעה ברקע מאבקים בין הליכוד לכחול לבן סביב הסוגיה. במפלגה של בני גנץ דורשים להעביר את תקציב 2021 כבר עכשיו, ומאיימים שבמידה ולא יהיה כך - יפרקו את הממשלה. 
כזכור, לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן, תקציב 2021 היה אמור להיות מאושר עד ה-25 באוגוסט. במידה והתקציב לא יאושר עד ל-23 בדצמבר, הממשלה תתפרק וישראל תלך שוב לבחירות. ההודעה של כ"ץ, מבהירה בעצם שלליכוד אין כל כוונה להעביר את תקציב 2021 לפני סוף השנה, והמאבקים בין המפלגות בנושא, שעלו שוב לכותרות בימים האחרונים, צפויים רק להחריף. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נתניהו אינו עומד בהסכם שחתם
    רות 10/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואינו ממלא את חובות ניהול המדינה באמצעות תקציב שנתי, כנדרש, אלא כאילו מ"טוב ליבו", מכספי הלוואות, מישכון עתידנו הכלכלי. ואח"כ מורח את שומעיו, אזרחי ישראל, בסיוע שהוא הביא. בחור כשרוני.
    סגור
  • 1.
    נתניהו אינו עומד בהסכם שחתם
    רות 10/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזמין את כחול-לבן להשתתף בהנהגה ובממשלה, כי אחרת לא היה יכול להרכיב ממשלה. תיגמל את אוהדיו בג'ובים של שרים וסגנים, על חשבון המדינה, בהלוואות למאה השנים הבאות, ועל חשבון איכות ניהול משרדי הממשלה, וכפי שציפו ממנו, שימן את המגזר הדתי במספר גלים כבדים, וגם
    סגור