חדשות

הפתעה: העושר העולמי התנער מהקורונה והגיע לשיא כל הזמנים

בפורבס חשפו כי העושר העולמי הגיע לרמה הגבוהה אי פעם, חרף ההתמודדות הבינ"ל עם הנגיף שהביא לקריסתן של כלכלות, כאשר ההון המשפחתי הממוצע עלה בכ-0.25% שהם טריליון דולר, לשיא של 400 טריליון דולר, אך יש גם מפסידים
כפיר אדר | 
כלכלה (צילום ויקיפדיה, pixabay)
על אף שמגיפת הקורונה הביאה לצניחה של כלכלות רבות וחזקות ברחבי העולם ולשפל העמוק ביותר שנרשם ועשרות מיליונים שהפכו למובטלים, פורבס פרסם נתון מעניין מאוד לפיו העושר העולמי עלה לרמתו הגבוהה ביותר אי פעם.
מאז תחילת השנה, צמח הון המשפחתי הממוצע הכולל בטריליון דולר, או 0.25%, והגיע לראשונה ל -400 טריליון דולר, על פי דו"ח העושר העולמי השנתי של קרדיט סוויס. עיקר הגידול הזה נבע מההתאוששות המהירה של שווקי המניות שהגיעו לשפל מרץ. המהלך הונע על ידי ממשלות שהזרימו מיליארדים לחיזוק כלכלותיהן כדי למנוע את הקריסה בזמן שהמגפה התעצמה.
על פניו, עושר משק הבית העולמי הממוצע השתנה מעט בשנת 2020, זאת למרות אי הוודאות הכלכלית. אלא שבדיקה עמוקה יותר במספרים מגלה פערים עצומים, כאשר נתוני הכותרות מסווים פער עצום בין הזוכים הכלכליים והמפסידים השנה מנגיף הקורונה. עושר המשק הממוצע של משקי הבית עלה ב-0.25% בין תחילת השנה לסוף יוני. עם זאת, העושר הממוצע למבוגר צנח בכ-0.4% ל-76,984 דולר בממוצע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה