חדשות

יהודה בארקן הלך לעולמו: העיתונאים והפוליטיקאים שיתפו בתחושת הכאב

אחד השחקנים הזכורים והאהובים בקולנוע הישראלי לדורותיו, נפטר בגיל 75 אחרי מאבק בקורונה. נתניהו: "עוד רבות ילומד ויסופר על איש התרבות פורץ הדרך הזה", אמסלם: "אישיות למופת, נכס צאן ברזל", ברקת: "עצוב וכואב", שכניק: "קינג בוכה"
כפיר אדר | 
יהודה בארקן (צילום ויקיפדיה יהודה בארקן)
עולם התרבות הישראלי התבשר היום (שבת) על אובדן קשה במיוחד לאחר שיהודה בארקן, אחד מאבני הדרך החשובות של הקולנוע המקומי, הלך לעולמו בגיל 75 לאחר שנכנע לנגיף הקורונה. בארקן, שלקח חלק בכמה מהקלאסיקות הגדולות של אותן שנים ובעיקר סרטי בורקס בלתי נשכחים כמו חגיגה בסנוקר וצ'ארלי וחצי, שכב בשלושת השבועות האחרונים במחלקת הקורונה בבית החולים הדסה בירושלים, אבל גופו לא עמד בו.
ברשתות החברתיות רבים שיתפו בתחושותיהם בעקבות האובדן הגדול של עולם הקולנוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב: "בשם כל אזרחי ישראל ויחד עם רעייתי שרה אני מבקש להביע תנחומים מעומק הלב למשפחתו של האיש שכולנו אהבנו יהודה בארקן ז״ל. יהודה אהב את העם ואת המדינה אהבה גדולה ושימח דורות שלמים של ישראלים בארץ ובעולם עם יכולות המשחק והקולנוע הכל כך מיוחדים ומלאי הכישרון שלו. הוא יחסר לכולנו מאוד. נמשיך לנצור את יצירותיו ואת נכסי התרבות שהשאיר אחריו. עוד רבות ילומד ויסופר על איש התרבות פורץ הדרך הזה.יהי זיכרו ברוך".
השרה מירי רגב כתבה: "יהודה בארקן ז״ל. המילים לא תוכלנה להביע את העצב העמוק, שאני חשה יחד עם רבים מהעם בישראל. יהודה, זוכה פרס מפעל חיים מטעם האקדמיה לקולנוע, היה וישאר אחד מכוכבי הקולנוע והטלוויזיה המוכשרים ביותר שלנו, סמל למדורת השבט, לחגיגות של קולנוע ישראלי, שתסריטיהן זכורים לכל כך הרבה בעל פה. יהודה היה "אבא גנוב" לא רק לבנות ובני משפחתו הקרובה. הוא במידה רבה מאוד היה גם מעין אבי הקומדיה וההומור הישראלי,  שהיווה השראה לאנשי הקולנוע לדורותיהם ולקהל הישראלי, שנהר לצפות בסרטיו. יהודה יחסר לנו בחיוכו שובה הלב, בכישרונו וביכולתו האדירה לדבר אל העם, לחבר אותו ולגרום לו הנאה. מחלת הקורונה, לצערנו, לקחה את יהודה מעמנו, אך הדמויות שגילם, ישארו עמנו לעד. יהי זכרו ברוך!".
 
השר דודי אמסלם מהליכוד כתב: "הצטערתי מאוד לשמוע עם צאת השבת על פטירתו בטרם עת של השחקן המופלא, יהודה בארקן ז"ל. יהודה היה אחד השחקנים הנדירים במדינה, הן בקולנוע והן בטלוויזיה, ולזכותו כמה מהיצירות היפות והזכורות בציבוריות הישראלית. אישיות למופת, נעים הליכות ואהוב על הבריות, נכס צאן ברזל. יהי זכרו ברוך".
 
ניר ברקת מהליכוד הוסיף: "יחד עם דורות רבים שגדלו על יצירותיו, אני עצוב וכואב על לכתו יהודה בארקן ז״ל. יהודה היה שחקן אדיר ובמאי מוכשר, שעיצב את עולם התרבות והקולנוע הישראלי. יצירות המופת שהותיר יישארו כזיכרון וילמדו עוד שנים רבות. "יהי זכרו ברוך".
נפתלי בנט, ראש מפלגת ימינה כתב: "יוצר ישראלי שנכנס לכולנו ללב. יהודי מאמין. אדם.
תודה לך, יהודה בארקן, על רגעים בלתי נשכחים של צחוק. יהי זכרך ברוך".
העיתונאי רז שכניק כתב: "יהודה בארקן הלך לעולמו בגיל 75 אחרי שחלה בקורונה. לופו, חגיגה בסנוקר, צ׳רלי וחצי, אבא גנוב, ועוד ועוד. אייקון קולנוע ישראלי לתפארת, יהיה זכרו ברוך. קינג בוכה".
 
רן בוקר כתב: "בארקן הלך לעולמו אתמול בערב. משפחתו ביקשה שלא לפרסם את דבר מותו בערב שבת, על מנת לכבד את אמונתו של יהודה. התקשורת כולה כיבדה, הרשתות החברתיות לא. וזה צריך להוציא לכולנו חתיכת כרטיס צהוב".
אלמוג בוקר הכתב בדרום כתב: "האיש הפך להיות חלק בלתי נפרד מהילדות שלי, מיום העצמאות שלנו. יהודה בארקן, יהי זכרו ברוך". רז שכניק הוסיף: "ממש ממש עצוב לי הערב על מותו של יהודה בארקן. אחד השחקנים הגדולים בתולדות סרטי הבורקס שגדלתי עליהם. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה