חדשות

מתקרבים להכרעה: הקמת ועדת המנכ"לים שתבחן את עתיד התעשייה המזהמת במפרץ חיפה תובא לאישור

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל תביא לאישור הממשלה את הקמת הוועדה שהמטרה להביא לסגירת המפעלים באיזור המפרץ הצפוני: "אפעל לכך שהמפעלים המזהמים יסגרו. יחד נהפוך את מפרץ חיפה לאזור ירוק וחדשני!". הצפי: העברתם דרומה
כפיר אדר |  1
עשרת המפעלים המזהמים בישראל (צילום מתוך יוטיוב, מסך כאן 11)
הקמה של ועדת מנכ"לים שתבחן את עתיד התעשייה המזהמת במפרץ חיפה, תובא מחר (ראשון) לאישור הממשלה מאת השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, כאשר המטרה היא להביא לסגירת המפעלים הללו.
השרה גמליאל כתב בטוויטר הפרטי שלה: "מחר אביא לאישור הממשלה את הקמת וועדת המנכ״לים שתבחן את עתיד התעשייה המזהמת במפרץ חיפה. מדובר במהלך חשוב ומשמעותי שראש הממשלה ואני קידמנו למען תושבי האזור. אפעל לכך שהמפעלים המזהמים יסגרו. יחד נהפוך את מפרץ חיפה לאזור ירוק וחדשני!".
תהיה זו הפעם הראשונה שתהיה הצבעה בנושא, כאשר כבר שנים הנושא היה באוויר אך טרם נעשה מהלך כלשהו. הרצון הוא להעביר את אותם המפעלים לדרום הארץ, דבר שיפתח מקומות עבודה חדשים למתגוררים באזור. באזור נמל חיפה, שהוא ממוקדי התעשייה השוקקים בישראל שפועל במשך שנים ארוכות ובאזור כ-200 מפעלים, בתי זיקוק וחומרים מסוכנים, כעת יבדקו האפשרויות העומדות בפני האיזור שעתיד להתפנות, בכל מקרה למקרה יהיו השלכות חיוביות לצד שליליות בנושא הכלכלי.
הצעד של הממשלה הגיעה חרף העובדה שהבכירים במשרד הגנת הסביבה טענו שבתי הזיקוק בחיפה לא אמורים להיות בראש טבלת המתקנים המסוכנים ולא קיימת מהם סכנה לתושבים, על אף שהחלו הארובות להתפורר לאחרונה ונעשו מחקרים לבדוק האם קיימת סכנה, המטרה הייתה בשני העשורים הקרובים להתמקד בהבאת טכנולוגיה ירוקה וחדשנית לאיזור שתקטין משמעותית את הזיהום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה יתמוסס כשיגיעו לדבר על אלטרנטיבות ופיצויים
    אלכס 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתעשיות הפטרוכימיות יש לובי חזק! ועכשיו במיוחד לאחר שמקימים את נמל המפרץ מי יסכים לפינוי התעשיה. מדובר פה במיליארדים רבים פיצוי על חשבון הציבור,בתקופה שהקופה הציבורית מדוללת,ונוצר חוב שהציבור יצטרך לשלם שנים רבות בגלל המגיפה!!!
    סגור