חדשות

הסכם מדעי טכנולוגי היסטורי עם ארה"ב מעבר לקו הירוק

חתימת הסכם בין ישראל וארה"ב בשיתוף פעולה מדעי שיכלול לראשונה גם את יישובי יהודה ושומרון ורמת הגולן. נתניהו:  ניצחון גדול לכל מי שמנסה להסיר את הלגיטימיות של כל דבר ישראלי שמיוצר מחוץ לקו הירוק
יהודה לוינגר |  2
הסכם עם ארה"ב: יזהר שי, בנימין נתניהו ודיוויד פרידמן (צילום עמוס בן גרשום, לע"מ)
שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, חתמו היום (רביעי) על הסכם מדעי-טכנולוגי היסטורי ראשון בין ישראל לארצות הברית במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו.  
ההסכם מרחיב ומחזק את שיתופי הפעולה המדעיים והטכנולוגיים בין המדינות ומקים מסגרת חדשה למחקרים מדעיים, טכנולוגיים וחדשנות מדעית בין שתי הממשלות. 
ההסכם יאפשר גם שיתופי פעולה בין משרד המדע והטכנולוגיה הישראלי ובין מוסדות מחקר לאומיים בארצות הברית ויצירת מחקרים מדעיים בעלי עניין לשתי המדינות. 
בנוסף יבוטל הסעיף הטריטוריאלי שהיה קיים בבסיסן של 3 קרנות המחקר בין המדינות (BSF, BIRD, BARD) שהוקמו בשנות ה-70 וירחיב את שיתופי הפעולה המחקריים עם כל האוניברסיטאות וגופי המחקר האקדמיים הישראליים, גם ביהודה ושומרון וברמת הגולן. עד כה הושקעו דרך הקרנות למעלה מ 1.4 מיליארד דולר במחקר משותף בין מוסדות ישראלים ואמריקאים. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "שהשגרירות האמריקנית עברה לירושלים, המבקרים אמרו שזה יהרוס את הסיכויים לשלום, כך גם אחרי ההכרה ברמת הגולן, ושינוי המדיניות האמריקנית כלפי יהודה ושומרון ושוב הצגת עסקת המאה. תמיד אמרו שזה הורס את הסיכוי לשלום, אבל כל אלה שהביעו ביקורת טעו כל פעם מחדש.  זהו ניצחון גדול לכל מי שמנסה להסיר את הלגיטימיות של כל דבר ישראלי שמיוצר מחוץ לקו הירוק".
שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי אמר במעמד החתימה:  ״היחסים המיוחדים שבין ישראל לארה״ב קיבלו היום חיזוק נוסף ומשמעותי. ממשלות ישראל וארה״ב מחזקות את שיתוף הפעולה ביניהן סביב מחקרים מדעיים ומיזמים טכנולוגיים ומייצרות בכך אינספור הזדמנויות לחוקרים, למדענים וליזמים שיקימו חברות פורצות דרך על בסיס התוצרים המשותפים״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד! (ל"ת)
    טראמפ נלחם באנטישמיו 10/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה כבר נעשה מנהג בליכוד: גניבת קרדיטים
    מירי 10/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילא ראש הממשלה, אבל ראינו איך מירי רגב רק נכנסה לתפקידה כשרת התחבורה וכבר גזרה סרטים וערכה חגיגות על "הישיגיה" בפתיחת גשרים ודרכי תחבורה חדשים, כשבעצם מי שעמל והקים אותם היה שר התחבורה הקודם ישראל כץ. אותו דבר עכשיו. שר המדע הקודם, אקוניס, יזם ונפגש והקדיש זמן ומאמצים להכרת האקדמיה האמריקאית ושיתוף הפעולה עם איניברסיטת אריאל ומי בא לנאום את נאום ההישגים ולגזור קופון? כמובן, יזהר שי, השר החדש, שלא עשה מאומה בינתיים. וראש הממשלה שלא אכפת לו מכלום חוץ מעצמו
    סגור