חדשות

הקבינט אישר גם פתיחת בתי כנסת וצימרים מיום ראשון, החנויות יחכו עוד שבוע

קבינט הקורונה אישר מלבד הפתיחה של מכוני הקוסמטיקה, המספרות והטיפולים 'אחד על אחד', גם את בתי התפילה ובקתות האירוח. המסחר וחנויות הרחוב - רק בשבוע הבא. וגם: יושבי ראש השווקים מאיימים ולמה נתניהו זעם על ישראל כץ?
כפיר אדר |  1
צימרים (צילום freepik)
קבינט הקורונה אישר אמש (חמישי) את תכנית השלבים ליציאה מהסגר, אך מי ששוב נשארים מאוכזבים הם הסוחרים ובעלי חנויות הרחוב, כאשר הוחלט לדחות את פתיחת המסחר ליום ראשון הבא. זאת, מוקדם יותר אישרו את מתווה החזרת ללימודים לכיתות א'-ד'. פתיחת החנויות תתבצע בהתאם לנתוני התחלואה שיימסרו לאחר הצעד האמור, כך שהירידה לממוצע שבועי של כ-500 נדבקים ליום תאפשר את הקדמת המהלך.
במסגרת השלב הראשון, כבר בתחילת השבוע הקרוב ישובו לפעילות בתי הכנסת כשמגבלה של עד עשרה אנשים לתפילה תעמוד. כמו כן, טיפולים אחד על אחד, מספרות, מכוני קוסמטיקה יקבלו אישור לפתוח. הצימרים ייפתחו גם הם בתחילת השבוע הקרוב, תחת מתווה מותאם למשפחות גרעיניות כקפסולות וללא שימוש בחדרי אוכל או בריכות ציבוריות.
בנוסף, הקבינט לקח החלטה נוספת שיוקם צוות בין-משרדי לביצוע עבודת מטה הנוגעת להמשך פתיחת מערכת החינוך בכיתות ה'-י"ב. את הצוות ירכיבו משרדי החינוך, הבריאות, האוצר, ההשכלה הגבוהה ומשרד ראש הממשלה, שיגבשו המלצה על השלבים הבאים לחזרת הכיתות לפעילות.
הדיון לווה בלא מעט אירועים כאשר תחילה שר הבריאות יולי אדלשטיין התנגד למתווה שהוצע וכן ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם על שר האוצר חיים כץ שצייץ בטוויטר בזמן הישיבה של הקבינט ואמר לו: "זה עוד לא ראיתי. ציוץ יזום של חבר קבינט. לא ראוי שחבר ממשלה יישב כאן כשהוא מצייץ מתוך ישיבת קבינט".
‏יושבי ראש השווקים בארץ מאיימים לפתוח ביום ראשון גם אם הדבר לא יותר: "אנו קוראים לרה"מ לפטר לאלתר את שר הבריאות, שהתנהלותו והחלטותיו חסרות היגיון ומנותקות מהמציאות. השווקים קורסים, משפחות נהרסות ויש מקרים של התאבדות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תפטרו את ראש הממשלה הוא זה שמחליט ואחר כך זורק רפש על . (ל"ת)
    שלמה כהן 10/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור