חדשות

אושר מתווה הנפקת מניות מיעוט בתעשייה האווירית, במשרד הביטחון ישמרו על סודות החברה

התעשייה האווירית בדרך להנפקת מיעוט מניות, ובמשרד הביטחון מתכננים להשקיע את הכספים שיוזרמו לחברה בפיתוח והעסקת אלפי עובדים. שר הביטחון בני גנץ הבהיר כי סודות המדינה שבתעשייה האווירית יישמרו
יהודה לוינגר | 
בועז לוי (צילום התעשייה האווירית)
ועדת שרים להפרטה בראשות השר דוד אמסלם אישרה היום (חמישי) מהלך של הנפקת מניות מיעוט התעשייה האווירית, מהלך אותו  החלה רשות החברות לקדם לפני כ-25 שנים. המהלך האסטרטגי יתרום לביטחון הלאומי של מדינת ישראל הן בפן הכלכלי והן בפן הביטחוני. המהלך אף יתרום לקידום שוק ההון הישראלי.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ תמכו במהלך והוא הובל על ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות יעקב קוינט, יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, הראל לוקר ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל.
התעשייה האווירית היא חברה עסקית, אחת היצואניות הגדולות במשק (עם מכירות שנתיות של כ-14 מיליארד שקל, מהם כ-10 מיליארד שקל ליצוא לכ-90 מדינות ברחבי העולם, הפועלת בשוק בינלאומי תחרותי ביותר  בו פועלות חברות ענק כבואינג, לוקהיד מרטין ועוד. ברוב החברות הבולטות בתחומי פעילות החברה אין אחזקה ממשלתית ורובן חברות נסחרות.
בשנים האחרונות התעשייה האווירית עברה מהפך עסקי ובמסגרתו הציגה רווחי שיא וצמיחה, על אף משבר הקורונה. בכדי להמשיך מגמה זו וביסוס המשך צמיחתה של החברה ולהתמודד עם האתגרים העומדים בפניה בטווח הבינוני והארוך, יש צורך בהשקעה מתמדת במחקר ופיתוח, כניסה לשווקים חדשים, ורכישת חברות. כמו כן, נדרשת יכולת תחרותית לקלוט מועמדים איכותיים בלוחות זמנים קצרים ולקדם עובדים לרמות שכר תחרותיות בשוק. ההנפקה תשרת מטרות אלה ותרחיב את אפשרויות המימון של החברה.
שר הביטחון, בני גנץ מסר לאחר ההחלטה: "אני מברך על ההחלטה שהתקבלה לאחר עבודת מטה נרחבת תוך כדי שהבאנו לאיזון בין הצורך לקדם את התעשייה האווירית והתנהלותה העסקית מול השווקים בעולם ובין השמירה על יכולותיה והאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל והאמצעים שברשותה".
על חשיבות המהלך אמר גנץ: "המשאבים שייכנסו מרכישת מניות החברה, יושקעו ברובם בתוכנית פיתוח שתקדם את החברה ותביא להעסקה של מאות ואלפי עובדים בעתיד - דבר הכרחי בייחוד על רקע משבר הקורונה. במקביל, פעלנו גם בכדי שבמסגרת המהלך יישמרו סודות המדינה והתהליכים הרגישים המתקיימים בתוך החברה.  משרד הביטחון בראשותי ימשיך ללוות את התהליך ולוודא שהוא נעשה באחריות, ביעילות ותוך שהוא משרת את צורכי הביטחון, הכלכלה והמשק של מדינת ישראל."
יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר מסר כי "הנפקת החברה היא המשך טבעי ומתבקש למהפך העסקי שהחברה חווה בשנים האחרונות ולתוצאות הכספיות המצוינות אליהם הגענו בשנתיים האחרונות. ההנפקה תהיה בשורה לעובדי החברה, ממשלת ישראל, ושוק ההון ותתרום רבות לחיזוק ביטחון מדינת ישראל וכלכלתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה