חדשות

דאע"ש פוצץ את צינור הגז בין ישראל למצרים, שברון: הזרמת הגז ממשיכה כסדרה

ארגון הטרור לקח על עצמו אחריות בפיצוץ אחד מצינורות הגז בין ישראל לצפון סיני בסמוך לאל עריש. בחברת שברון מסרו כי הזרמת הגז ממאגרי תמר ולוויתן ממשיכה כסדרה, אך עדיין נערכות בדיקות מול הרשויות במצרים
יהודה לוינגר | 
נובל אנרג'י גז (צילום אתר החברה)
לאחר הדיווחים בכלי התקשורת המצריים הערב (חמישי) כי ארגון הטרור דאע"ש פוצץ את אחד מצינורות הגז בין ישראל למצרים, במשרד האנרגיה ובחברת שברון המחזיקה במאגרים "לוויתן"ו-"תמר" הודיעו כי אספקת הגז נמשכת כסדרה, וכי ככל הידוע לה אין מדובר בפיצוץ בצינור המרכזי. למרות זאת נמשכות הבדיקות מול הרשויות במצרים.
כזכור, מוקדם יותר הערב, כלי התקשורת במצרים דיווחו  כי ארגון דאע"ש לקח על עצמו את האחריות לפיצוץ צינור הגז שנמצא בצפון סיני. על פי הדיווח, פעילים של הארגון פוצצו את אחד מצינורות בהם מועבר הגז בין ישראל למצרים.
מחברת שברון נמסר כי "הזרמת הגז מתמר ולוויתן נמשכת כסדרה. לא הייתה הפסקה באספקת הגז ללקוחותינו בישראל או באזור". למרות הדיווחים כי אספקת הגז לא נפגעה, בחברת "דלק קידוחים" בקשר עם הצד המצרי כדי להבין את חומרת הפיצוץ.
בתחילת השבוע המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 3.78 מיליון שקל על חברת נובל אנרג'י-שברון, לאחר שהפרה את תנאי היתר ההזרמה לים של אסדת הגז לוויתן. הטלת העיצום הכספי בוצעה לאחר הליכי אכיפה, לרבות שימוע שנערך למנהלי החברה ביחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה