חדשות

רשות המסים יוצאת במהלך ייזום למימוש זכויות מס של ניצולי שואה

650 ניצולי שואה יקבלו אישורים לתיאומי מס לשנת 2020 וכן מכתב הקורא להם להגיש בקשות להחזרי מס לשנים קודמות, לאחר שנמצא כי אינם ממשים את זכאותם להטבת מס בשל נכות רפואית מזכה
כפיר אדר | 
עצרת הפתיחה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום יד ושם)
רשות המסים התחילה הבוקר (ראשון) במהלך ייזום רחב היקף למימוש זכויות מס לניצולי שואה. במסגרתו ישלחו ל-650 ניצולי שואה אישורים לתיאומי מס לשנת 2020 וכן מכתב הקורא להם להגיש בקשות להחזרי מס לשנים קודמות, לאחר שנמצא כי אינם ממשים את זכאותם להטבת מס בשל נכות רפואית מזכה. 
מחלקת שומת פרט בחטיבה לשומה וביקורת פועלת למיצוי זכויות מס לאוכלוסיית הנכים בישראל, וכחלק מפעילות זו התקבל מידע מהרשות לניצולי שואה בנוגע לניצולי שואה עם נכות רפואית מזכה לפי חוק נכי רדיפות הנאצים או חוק נכי המלחמה בנאצים, נכות האמורה לזכות אותם בפטור ממס על הכנסותיהם. לאחר עיבוד, בדיקה וטיוב הנתונים אותרו כ-650 ניצולי שואה עם נכות רפואית מזכה שחוייבו במס, הואיל ולא הודיעו על נכותם הרפואית. 70% מהם לא הגישו כלל דוחות או בקשה להחזר מס, והיתר הגישו דוחות או בקשות להחזר מס, אולם לא כללו בבקשה את הנכות הרפואית המזכה. 
כדי להבטיח את מימוש הזכאות להטבות המס ע"י אותם ניצולי שואה, הוכנה מעטפת שירות כוללת ברשות, בפרט לאור העובדה שמדובר באוכלוסייה מבוגרת. כל משרד קיבל את רשימת ניצולי השואה השייכים אליו. עובדי המשרדים ייצרו קשר טלפוני יזום על הניצולים וידריכו אותם כיצד עליהם לפעול ולמי באפשרותם לפנות בנושא. גם מרכז המידע הטלפוני של הרשות ערוך למתן מענה כללי לפונים.
צעד זה הוא חלק ממהלך נרחב של חטיבת שומה וביקורות בשנים האחרונות, לממש זכויות מס של אוכלוסיית הנכים. במסגרתו ניתן פטור מוועדה רפואית לצרכי מס הכנסה לילדים עם נכות קשה, הורים לילד עם מוגבלות המקבלים גמלת ילד נכה יכולים לקבל 2 נקודות זיכוי ישירות מהמעסיק ללא צורך לפנות למס הכנסה, מתן אפשרות לשלם באופן מקוון עבור ועדה רפואית בביטוח לאומי וכן הכנת מדריך זכויות מס לאנשים עם מוגבלות ועוד צעדים עליהם עומלים בימים אלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה