חדשות

מבחני הניסוי מצאו: החיסון של אסטרהזנקה יעיל ב-70% בלבד

רחוק מהתוצאות של פייזר ומודרנה שהגיעו ל-95% הצלחה בניסויים שלהן בחיסונים שפתחו, חברת התרופות הבריטית מאוקספורד הודיעה על יעילות של בין 62% ל-90% בחיסון שפיתחה, החוקר הראשי הסביר: "החיסון יציל חיי רבים"
כפיר אדר | 
חיסון לקורונה (צילום pexels)
אחרי שפייזר ומודרנה כבר הודיעו על שיעור הצלחה של 95% בפיתוחי החיסון שלהן לקורונה, חברת התרופות הבריטית אסטרהזנקה סיכמה את תוצאות מבחני הניסוי שלה, שמצאו יעילות שבין 62% ל-90% בסך הכל, כשהנתון המסכם עומד על 70% בלבד.
אסטרהזנקה היא חברת התרופות השלישית שישראל סגרה עימה חוזה לקבלת החיסון אחרי מודרנה ופייזר. בנסיבות רגילות התוצאות הללו נשמעות נהדרות - אך לא גבוהות כמו חיסוני הקורונה של פייזר ומודרנה שמן הסתם יקבלו כעת קדימות בשוק.
 
פרופסור אנדרו פולארד, מנהל קבוצת החיסונים באוקספורד והחוקר הראשי של משפט החיסונים באוקספורד, מסר בהצהרה: "ממצאים אלה מראים שיש לנו חיסון יעיל שיציל חיים רבים. באופן מרגש, גילינו שאחד ממשטרי המינון שלנו עשוי להיות יעיל בסביבות 90%, ואם משתמשים במשטר מינון זה, אנשים רבים יותר יכולים להתחסן באספקת חיסונים מתוכננת. ההכרזה של היום אפשרית רק בזכות המתנדבים הרבים במשפט שלנו, וצוות החוקרים העובד והמוכשר שמבוסס ברחבי העולם".
עמיתתו, הפרופסור לחיסונים באוניברסיטה, שרה גילברט, אמרה כי: "ההודעה היום מקרבת אותנו צעד נוסף לזמן שבו אנו יכולים להשתמש בחיסונים כדי להביא לסיום ההרס שנגרם על ידי הקורונה. אנו נמשיך לפעול למסירת המידע המפורט לרגולטורים. זו הייתה זכות להיות חלק מהמאמץ הרב לאומי הזה שיפיק יתרונות לכל העולם".
מלבד ישראל שהזמינה כמות קטנה יחסית, בריטניה ביצעה הזמנות של למעלה מ-100 מיליון מנות של החיסון מאוקספורד - מספיק כדי לחסן את מרבית האוכלוסייה במדינה - עם ההשקה צפויה בשבועות הקרובים, מדובר בחדשות טובות מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה