חדשות

למה פגישת הקבינט נדחתה? הסיפור מאחורי הפגישה הסודית של נתניהו בסעודיה

סיפור הכיסוי "יזהר שי ואלקין לא הספיקו להכין את המלצותיהם בנוגע למעקב הדיגיטלי", הטיסה הבהולה, ההסתתרות מאחורי הווילונות ומי עוד נכח במפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן ומזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו. מאחורי הקלעים
מערכת ice |  1
נתניהו (צילום לע"מ)
הדחייה של קבינט הקורונה מיום ראשון ליום שני הפתיע רבים. הסיבה הרשמית לביטול הייתה שהשרים יזהר שי ואלקין לא הספיקו להכין את המלצותיהם בנוגע למעקב הדיגיטלי, אך השר שי טען לאחר מכן כי לא היה לו מושג מדוע לא התקיים הקבינט ואז התחילו לצוץ השאלות.
גורמים שהיו בקיאים בפרטים, על פי הדיווח של ירון אברהם, סיפרו שההודעה הזו הייתה למעשה לא יותר מאשר סיפור כיסוי כדי שלא יתעורר חשד מביטול הקבינט. בין היתר היו ניסיונות להשיג את ראש הממשלה בנימין נתניהו והדבר לא כל כך התאפשר, עד שהתברר שעלה על מטוס מנהלים מנתב"ג לסעודיה כדי להפגש עם צמרת ערב הסעודית ועם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, כל זאת בחשאי.
לטענתו של עמית סגל, העובדה שנתניהו היה אתמול בסעודיה היא לא בבחינת תקדים, אבל זה תקדים שמתפרסם כל כך מהר שלא כמו בעבר. עוד סגל טוען כי אנשים שחיפשו אתמול את נתניהו במשך שעות לא הצליחו להשיגו או איש מלשכתו. סגל חשף כי נתניהו וראש המוסד טסו אמש לסעודיה, ונפגשו בחשאי עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. האם השלום עם סעודיה קרוב מאי פעם וזו הייתה מטרת הפגישה?
על פי ירון אברהם, במוצאי שבת יצאה הודעה מוזרה מטעם לשכת ראש הממשלה שלפיה קבינט הקורונה שתוכנן לאתמול יידחה לשני בגלל שהשרים יזהר שי ואלקין לא הספיקו להכין את המלצותיהם בנוגע למעקב הדיגיטלי. אלא ששי טען אתמול בשידור: "אין לי מושג מדוע הקבינט נדחה, ההמלצות שלנו מוכנות". ככל הנראה, כדי שלא יתעורר חשד מביטול הקבינט זו הסיבה שנמסרה.
רועי קייס דיווח גם כי בזמן שיורש העצר הסעודי נפגש עם פומפאו, נתניהו וראש המוסד שהו בחדר מאחורי הווילונות. האבסורד הוא שבזמן שכאן בישראל הנושא המרכזי היה הקמת ועדת החקירה לבדיקת פרשת הצוללות, נתניהו עסק במהלך מדיני ראשון בחשיבותו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחפש מקלט מדיני בסעודיה בניסיון להתחמק מהמשפט?
    ברוך סמסונוב 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם כן... אבנר עמדי, התכונן להובלה הגדולה של החיים שלך. וכן... גם הפעם זה יהיה בחינם.
    סגור