חדשות

לאחר ההפגנות: בוועדת הכלכלה קוראים לקיים דיון דחוף לפתיחת חדרי הכושר

בעקבות המחאה לפתוח את ענף הכושר, קרא יו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי לדון בפתיחתם. המפגינים: "לא נצא מהכנסת עד שיפתחו את הכושר"
מערכת ice | 
חדר כושר (צילום unsplash)
בהמשך ישיר להפגנות שנערכו היום (ב') מחוץ למשכן הכנסת, ועדת הכלכלה התכנסה לדיון מהיר העוסק בפתיחת ענף הכושר. יו''ר הוועדה יעקב מרגי קורא לממשלה להחזיר את מכוני הכושר והעובדים הרבים לעבודה ואת העסקים לפעילות. 
הוועדה סבורה שאי פתיחת הענף היא בעצמה מפגע בריאותי, וצריך להתייחס לענף כאל מסייע בהתמודדות עם משבר הקורונה. הוועדה קוראת למשרד הבריאות לקיים שיח, בימים הקרובים, עם נציגי הענף ולדון בפתיחתם באופן מידי, בהתאם למגבלות הדרושות ולעדכן את הוועדה. הוועדה קוראת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה לאפשר מידית את פתיחת מכוני הכושר והבריאות וענפי הספורט התלויים בהם, בהתאם להנחיות מתאימות.
ח"כ עידן רול אמר בדיון כי ענף הכושר, שמעסיק 130 אלף עובדים, נפל קורבן לפוליטיקה. הוא הוסיף כי השיח כלפי הענף, שרואה פה כפעילות פנאי, חייב להשתנות ולהבין שמדובר בענף תומך בריאות שחשוב גם לשמירה על חוסן נפשי במיוחד בימי מגיפה.
ח"כ יוליה מלינובסקי הוסיפה כי אי אפשר לרכוש את אמון הציבור בהחלטות לא הגיוניות שאינן ברות ביצוע. ח"כ עסאקלה אמר כי ביישובים הערבים אין מגרשי ספורט שאפשר להתאמן בהן, מלבד חדרי הכושר.
בדיון השתתפו גם נציגי הענף, בהן יו"ר פורום חדרי הכושר, סטלה ויינשטיין, שאמרה כי הענף נותן שירות למיליון וחצי ישראלים. ""שלושה מאמני כושר כבר התאבדו. אנחנו קנאים לבריאות המתאמנים שלנו ועשינו התאמות נדרשות. 9 חודשים לא מתייחסים אלינו ונתונים לפוליטיקה לשלוט בבריאות הציבור", הוסיפה ויינשטיין.
מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, קרן סתוי, הוסיפה כי בגלל שמישהו נעלב מהחלטת ועדת הקורונה, לפתוח את חדרי הכושר, אז לא מוכנים לדבר איתם. "לא נצא מהכנסת עד שיפתחו את חדרי הכושר", אמרה סתוי. יו"ר ארגון בעלי עסקי הספורט והכושר, ירון סלע, הוסיף כי עד שלא תימצא דרך לפתוח את הענף צריך לדאוג לפיצוי הולם לעוסקים בו.
במהלך הדיון דרש היו"ר מרגי מסגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר אודי קלינר, כי המשרד ייפגש עם נציגי הענף. קלינר התייחס לענף ואמר כי עברנו את שלב 2 בפתיחה, וענף הכושר נמצא בשלב 4. עם זאת הוא הוסיף כי פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל המשרד, ייפגש בקרוב עם נציגי הענף. היו"ר מרגי אמר כי בכוונתו לוודא זאת באופן אישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה