חדשות

נתניהו: "בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי", דרעי רומז לפירוק הממשלה

סערה בכנסת לאחר ששר הביטחון הודיע על החלטתו להקמת ועדה שתחקור את פרשת הצוללות. ראש הממשלה נתניהו תקף בסיעת הליכוד: "מקווה שיתעשת מהפאודה הזאת", ושר הפנים דרעי רמז לפירוק ממשלת האחדות: "אין תועלת להמשיך"

יהודה לוינגר |  2
בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום ג׳יין פיינמר, חיים צח לע''מ)
שר הפנים, אריה דרעי, במתקפה חריפה היום (שני) נגד שר הביטחון בני גנץ על החלטתו להקמת ועדה בפרשת הצוללות: "כחבר וותיק בקבינט הביטחוני וכמי שעבד כמה ראשי ממשלות ושרי ביטחון הרבה מאוד שנים, אני יכול לקבוע, לצערי, ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים", אמר דרעי בישיבת הסיעה של ש"ס.
דבריו של דרעי מגיעים לאחר החלטתו של הביטחון גנץ להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות, כפי שחזר עליה בישיבת כחול לבן היום: "לאחר שבחנתי מחדש את נושא הצוללות ועדכנתי את ראש הממשלה החלטתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית לרכש ספינות המגן והצוללות". לדברי גנץ: "ראש הממשלה צריך להיות מעוניין יותר מכל אדם אחר בוועדה שתבדוק את זה. גל אדם אחר המשוכנע בחפותו היה שמח על ההזדמנות להוכיח לעיני כל את צדקתו".
דרעי התייחס לדבריו של גנץ ואמר: "הקמת הועדה שהוא עצמו התנגד לה לפני מספר חודשים, תהפוך את קודש הקודשים של מערכת הביטחון וצה"ל לחלק מתעמולת בחירות פוליטית ולחשיפת מידע מסווג וסודי באמצעות הדלפות לכלי התקשורת".
דרעי פנה לגנץ ואמר לו: "תרמת את מיטב שנותיך לביטחון ישראל חזור בך! ונמשיך לשמור את מערכת הביטחון מחוץ למשחק הפוליטי". דרעי גם רמז על המשך השותפות בממשלת האחדות: "חשבתי שממשלת האחדות תהיה טובה לעם ישראל בתקופת משבר הקורונה והמשבר הכלכלי בו אנו נמצאים, אך לאור ההתנהלות בזמן האחרון, אני בספק אם יש הצדקה ותועלת להמשיך בשותפות הזו".
בכך פנה דרעי לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גנץ ביחד: "הגענו לשעת האמת, שעת נעילה של הממשלה. כעת חייבים לשים הכול בצד ולהתמקד אך ורק בטיפול בקורונה בהצלת חיים ובפרנסה של עם ישראל. חייבים לעשות הכול ולהחזיר מיידית את כל ילדי ישראל ללימודים, חייבים להציל את הפרנסה של מאות ואלפים ולדאוג לאוכלוסיות החלשות שנפגעו במשבר. אם לא נתעלה עכשיו לגודל השעה ונתאחד כולנו יהיה מאוחר מדי ואת המחיר ישלם עם ישראל".
על פי הדיווחים, דבריו של יו"ר ש"ס לא היו מתואמים עם מפלגת יהדות התורה, ורמזיו על הליכה לבחירות אינם משקפים את עמדת המפלגה החרדית, במיוחד לקראת חוק הגיוס שבמפלגה מעוניינים להעבירו לפני פיזור הכנסת. מי שהביא לדרעי גיבוי, הוא יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שכתב: "דרעי צודק, הממשלה הזאת סיימה את דרכה".
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את החלטתו של גנץ בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד:  "זו בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי", אמר נתניהו, והוסיף כי גנץ עצמו אמר לפני כמה חודשים שאין צורך בפתיחת חקירה לאחר החלטת היועמ"ש: "עכשיו הוא מינה ועדה תפורה בראשות השופט שאמר לפני שנה שראש הממשלה צריך להתפטר, מעניין מה תהיה מסקנתו", הוסיף ראש הממשלה.
בכחול לבן הגיבו לדבריו של דרעי: "הקמת הוועדה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא מתוך אחריות. מחובתה של מערכת הביטחון לבדוק את תהליכי הרכש ולהפיק לקחים. לא תהיה פרשת צוללות 2. כחול לבן לא מטילה ספק כי ברגע האמת השר דרעי יקיים את התחייבותו ואת הערבות שנתן ליישום מלא של ההסכם שנחתם עם הקמת הממשלה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מלקק שמנת
    לביא 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קרה דרעי? פתאום לא טוב לך שחוקרים את ביבי! זה לא טוב לך ולביבי להשתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי! אבל להשתמש בדת בתורה ובהלכות ככלי ניגוח פוליטי זה טוב?! צבוע דרעי - על פי עשרת הדיברות נפלת כבר מזמן! אל תגנוב, גנבת! אל תשקר,שיקרת! את תחמוד,חמדת! וכך הלאה... עבריין!
    סגור
  • 1.
    מה יש להסתיר, זה הרי אינטרס ציבורי
    מו דג 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שברכש הצבאי לא יהיו קומבינות ושלמונים לקרובים ומיקרובים. מה לא? אם לא היה כלום, אדרבא לחקור ולבדוק ואם היה על אחת כמה וכמה, לפני שהמדינה צוללת לעוד בחירות יקרות.
    סגור